Autor |
Wiadomość
|
mruty
|
Wysłany: Pon 19:28, 17 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
Jak by co zdjęcia znalazłem w internecie na darmowej stronie i nie były objęte prawami autorskimi
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
W całym tym układzie jest to z czego słyną układy CDI czyli zmienne wyprzedzenie zapłonu co powoduje równą pracę na wolnych obrotach i wyższą moc na wysokich. Tak jak my ustawiamy zwykłe zapłony książkowo są to dane które zapewniają w miarę równe obroty na wolnych i dość mocy na wysokich, zmiana na coś takiego, gdzie na wysokich obrotach wyprzedzenie zapłonu sięga 10mm przed GMP, powoduje że silnik ma więcej "kuniów". Chyba drugi silnik też przygotuję sobie z takim osprzętem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gazela
|
Wysłany: Sob 22:46, 22 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Ale śmiga ten zapłon.
Już nie drżę kiedy mam iść ją odpalić.
Podchodzę i z kopa pali jak lala.
No i w trasie się sprawdza.
Rewelacja
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mruty
|
Wysłany: Nie 11:55, 23 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
Tak jak pisałem o chiński zapłon nie masz się co martwić akurat to im wyszło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
drix1994
|
Wysłany: Nie 12:12, 23 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
Te schematy, które mruty wrzuciłeś to strasznie są niewyraźne...
Dobrze wiedzieć, że 200 zł nie poszło na marne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mruty
|
Wysłany: Nie 15:59, 23 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
Niestety tylko takie otrzymałem ale da się odczytać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Hokunin
|
Wysłany: Pon 23:56, 01 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 802
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mielec
|
http://www.youtube.com/watch?v=1tH98L5ZoCk
A ja znalazłem taki filmik.Wynika z tego ze można samemu za nie wielkie pieniądze zrobić taki zapłon.Ciekaw jestem tylko jak długo by pohulał taki zapłon o ile w ogóle by chciał.Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Hokunin dnia Pon 23:56, 01 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Wto 0:08, 02 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Oglądałem to.
Dużo zabawy i nie wiem czy dał bym radę zrobić.
Ale próbuj.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Hokunin
|
Wysłany: Wto 0:15, 02 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 802
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mielec
|
Kiedyś zrobie i się pochwalę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Skinder
|
Wysłany: Wto 15:12, 11 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Toruń
|
Nie chciałem zakładać nowego tematu więc podpinam się pod istniejący - linki powygasały niestety, przynajmniej te do aukcji, ale czytając posty mam wrażenie, że większość tyczy się Gazeli Przekonany osobiście do CDI nie byłem, przynajmniej za czasów kiedy latałem wską 125 i rometem to takie coś było raczej nieosiągalne, później spekulowałem na temat jakości chińskich elementów takich jak moduły, czujniki itd. 175tkę użytkuje od 2 lat, w tym roku udało mi się dopiero wyprostować papiery, a szczęśliwym posiadaczem kategorii A jestem od nieco ponad roku - grzechem byłoby więc nie skorzystać i nie polatać po szosie.
I tu zaczynają się schody, po doprowadzeniu instalacji do "prawie" porządku, ogarnięciu ładowania i całej litanii problemów pojawił się problem niedoładowywania akusa podczas jazdy na światłach. Mało tego, moja instalacja jest uproszczona względem oryginału i dodatkowo nie ma kierunkowskazów. Ładowanie bez obciążenia wynosi niecałe 7v, po wrzuceniu świateł spada do 6v, dodatkowo wciśnięcia klaksonu i światła stopu już nie testowałem z wiadomych przyczyn. Stopniowo wyładowany akumulator był powodem nierównej pracy silnika, wyrywkowych gaśnięciom na skrzyżowaniach i modlitw "byle dojechał". Zima jest, chwila wolnego czasu też, więc postanowiłem się trochę rozeznać w temacie i przetestować. Dodatkowo stwierdziłem, że czas trochę bardziej zaprzyjaźnić się z lutownicą i z pomocą znajomego zmontowałem własny prosty moduł zapłonowy. Pierwotnie chciałem zostawić przerywacz, stosując jedynie układ zmieniający sygnał, ale montaż implusatora okazał się nie taki straszny Do kompletu wypaliłem też na laserze znaczniki, które przykręca się do krzywki. Przystosowałem instalacje pod zapłon i sukces, udało się bezproblemowo uruchomić maszynę. Pech chciał, że urwała się szpilka i rozszczelniła się głowica - w tej chwili składam już wszystko do kupy i po pierwszych kilometrach zdam relacje
Instalacja pospinana na krótko w celach testów, w tej chwili już oczywiście uporządkowana
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Wto 18:07, 11 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2248
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
To czekamy na Twoją przejażdżkę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Skinder
|
Wysłany: Pią 16:11, 25 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Toruń
|
Zapłon jeździ, ba nawet wystrzeliła mi szpilka cylindra - pękła równo na równi z karterem. Dużych przebiegów to nie robię, ale póki co sam zapłon bezawaryjnie. Próbuję jeszcze zwalczyć przerywanie w dolnym zakresie obrotów, które zanika przy obciążeniu. Filmiki z pierwszego uruchomienia po zimie i jazdy:
https://www.youtube.com/watch?v=7wSTSvqEXJ8
https://www.youtube.com/watch?v=nXX5apwapQQ
W planach jeszcze drobne przeróbki samego mocowania impulsatora aby ułatwić regulacje, zrobić coś z dolotem i dalej zobaczymy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Pią 23:17, 08 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
A ja mam problem i proszę o poradę.
Po powrocie z Helu stwierdziłem, że aku jest puste.
Zmierzyłem napięcie wychozące z cewek ładowania i miały 8.7V.
Przewinąłem je na nowo takim samym drutem ale do pełna, tzn. było 115 zwojów a ja dałem 200 zwojów.
Pomogło, cewki dają na wolnych obrotach 38V a na szybkich 58V.
Tylko mały zonk bo regulator z cdi nic nie daje.
Mam taki regulator [link widoczny dla zalogowanych]
Nie ma on opisu i teraz kupiłem drugi ale boję się go podłączyć jak przyślą.
Bo nie wiem w jakich zakresach on pracuje.
Co Wy na to?????
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mruty
|
Wysłany: Sob 15:12, 09 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
Ale jakie cewki przewinąłeś? Pytam bo widziałem że miałeś zmieniać cały zapłon od skutera.
Jeżeli oryginale to moim zdaniem przesadziłeś, w zamian za to powinieneś użyć ciut grubszego drutu przy max 10% zwiększeniu liczby zwojów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Sob 23:11, 09 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
W gazeli to zrobiłem a zapłon ze skutera z całym statorem chcę zamontować do wiatra.
Dziś naprawiłem regulator i jest ok.
Regulator ładuje 12,6na wolnych obrotach i 12,8 przy szybkich.
Myślę że to trochę mało na kwasowy aku, ale regulator jest od skutera to pewnie przewiduje ładowanie żelowego.
Mam drugi reg. i daje tak samo.
Zobaczę jak to długo wytrzyma.
Marcin a dlaczego przesadziłem?
W skuterze przed regulatorem jest 80V i działa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kamil Adamczyk
|
Wysłany: Wto 23:27, 06 Sty 2015 Temat postu: moduł zapłonowy |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radom
|
Koledzy wszyscy piszą o zapłonie cdi który jednak wymaga pewnych przeróbek a co myślicie o elektronicznym module zapłonowym.Dzieki niemu uzyskujemy stabilną i mocną inskre a przerywacz służy tylko do sterowania układu elektronicznego więc prąd przez niego płynący będzie rzędu kilkudziesięciu mA. Dodatkowo w przy takim rozwiązaniu nie powninien uszkadzać się kondensator a przerywacz będzie praktycznie niezniszczalny. Mam takie moduły w MZ i jestem zadowolony. Nie mają co prawda regulowanego wyprzedzenia zapłonu ale kosztują tylko 50zl (allegro) i wystarczy przeciąć jeden kabel pomiędzy przerywaczem i cewką i podpiąć moduł.
Czy ktos z was używa takich rzeczy w swoich Gazelach bo zastanawiam się nad zalożeniem do siebie tym bardziej ze sam sobie je polutowałem i MZ po dobrym przelaniu palą na kopa.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kamil Adamczyk dnia Wto 23:28, 06 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|