Autor |
Wiadomość
|
JCB
|
Wysłany: Śro 10:45, 07 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Centralna
|
Kilka lat użytkowałem taki moduł w Gazeli i również byłem zadowolony.
Jednak CDI ma przewagę w postaci braku elementów mechanicznych (przerywacz nawet przy zastosowaniu modułu tyrystorowego trzeba smarować)
ponadto wymaga mniejszego zapotrzebowania na prąd - Przy module tyrystorowym pozostawiamy oryginalną cewkę która pobiera sporo prądu.
p.s. - podpinając moduł pod przerywacz kondensator należy odłączyć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Kamil Adamczyk
|
Wysłany: Śro 18:48, 07 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radom
|
Będę bardzo wdzięczny za wyjaśnienie dlaczego należy odłączyć kondensator. Wydaje mi się, że nie ma on już żadnego wpływu ale nie twierdze że się nie mylę. Nauki nigdy za wiele:)
Dodam, że w moich modułach elementem wykonawczym jest tranzystor MOS, sterowany tranzystorem bipolarnym.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kamil Adamczyk dnia Śro 18:52, 07 Sty 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mruty
|
Wysłany: Śro 18:52, 07 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
Ja mam. A po co Ci kondensator jak masz moduł?
Kondensator jest tylko po to aby zbierać nadmiar napięcia z platynek, jak walnie one iskrzą. Jeśli go zostawisz może zakłócić cały układ.
http://www.shlka.fora.pl/elektryka,16/modul-shl-gazela,6255.html
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mruty dnia Śro 18:56, 07 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kamil Adamczyk
|
Wysłany: Śro 19:07, 07 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radom
|
Dzięki za wyjaśnienie. Zostawiłem go bo jak podłączyłem moduł to wszystko śmigało więc już nie kombinowałem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kamil Adamczyk dnia Śro 19:10, 07 Sty 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Nie 22:08, 01 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Zapłon w normalnej cenie
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Pon 8:29, 02 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2251
Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Niby tak, ale to samo ogłoszenie na allegro zawiera zdanie (pisownia oryginalna):
"Do montażu zapłonu potzrebne są:
-wiertło 4,8 mm i 6 mm,
-gwintownik m6"
Może się czepiam bo nie wiadomo co należałoby wiercić, chyba że jest to miejsce pod impulsator, ale autor niestety tego nie wyjaśnia. No i tak, cena zdecydowanie normalniejsza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
JCB
|
Wysłany: Śro 8:49, 03 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Centralna
|
Dziś miałem okazję przekonać się , że CDI nie jest jednak pozbawione wad.
W porównaniu z modułem podłączanym pod przerywacz w CDI iskra w chwili rozruchu jest jednak sporo słabsza. Pomimo, że jest to DC-CDI czyli wersja zasilana z akumulatora.
A już prawie zapomniałem co to znaczy zalać silnik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
szczesk
|
Wysłany: Śro 12:01, 17 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
Może mi ktoś wyjaśnić czym różnią się te zapłony:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Bo różnica w cenie dość znaczna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Śro 12:05, 17 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Ceną
Jeden i drugi działa tak samo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
szczesk
|
Wysłany: Śro 12:08, 17 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
Dzięki Paweł, bo w temacie CDI jestem zielony
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
szczesk
|
Wysłany: Pią 10:27, 26 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
Czy ten zapłon ma zmienne wyprzedzenie? Bo w instrukcji montażu dołączonej do zapłonu jest napisane żeby ustawić na 3mm przed GMP a w instrukcji na 4,4 mm. I teraz nie wiem czy ustawić 3 mm bo to i tak się zmienia razem z obrotami czy ten zapłon jednak jest stały i muszę ustawić 4,4
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Pią 14:19, 26 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2251
Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Jest krótka blacha na kole magnesowym, ale jaki masz moduł tego nie wiem. Jeśli masz lampę stroboskopową to sobie sprawdzisz, a jak nie to ustaw na 4,4 i podjedź pod jakiegoś mechanika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
szczesk
|
Wysłany: Pią 16:08, 26 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
Na module jest napisane YL0901 cokolwiek to znaczy . Jeszcze pytanko: w którym momencie jest wyzwalany impuls? Gdy blacha na magnecie wchodzi na impulsator czy gdy schodzi?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
towot
|
Wysłany: Pią 22:25, 26 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
gdy wchodzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Sob 0:20, 27 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Ten zapłon jest stały ale zrób około 4 przed gmp.
Jeżeli impulsator ma dwa kable to jeden daj na masę.
I może iskra być na wejściu lub na zejściu jak kabelki w impulsatorze zamienisz.
W praktyce biały z impulsatora na masę i niebiesko biały do modułu to iskra jest na zejściu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|