Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->[Olej] Jaki przekładniowy i jaki do amortyzatorów?

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
[Olej] Jaki przekładniowy i jaki do amortyzatorów? <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Śro 12:25, 01 Lis 2006 Temat postu: [Olej] Jaki przekładniowy i jaki do amortyzatorów?







witam
ja w temacie
jaki olej przekładniowy a jaki do amortyzatorów mozecie mi polecić tylko zebym nie zbankrutował :-)
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Czw 14:33, 02 Lis 2006 Temat postu:







Nie zbankrutujesz jeśli zastosujesz do silnika HIPOL 15, a do amorków Amortyzol. Ważne żeby były markowe(np. ORLENU), bo zdażają się podróbki, np. Hip-oil i inne. Do silników S01, S32,34, czy Wiatr jakość tego oleju jest w zupełności wystarczająca(szczególnie tego produkowanego wspólcześnie, bo kiedyś to pewnie była kiszka). Tutaj bardziej liczy się częstotliwość wymiany oleju w silniku, ponieważ pozbawione są one jego filtra, niż jego jakość.
Oba typy olejów stosuję w moich motocyklach, HIPOL sprawdza się we wszystkich użytkowanych turystycznie motocyklach"beneluxu", Amortyzol sprawdził mi się w amortyzatorach SHOWA w Hondzie, więc w SHL-ce też da radę. Do paliwa stosuję Mixol w przechodzonych silnikach i półsyntetyczny 2Tmix do silników po remoncie (w starym występuje niebezpieczeństwo rozpuszczenia nagarów, co skutkuje zakleszceniem pierścieni).
Reasumując, jeśli masz kasę możesz lać co chcesz (u mnie dostępna jest np. cała gama olejów Agip do dwusówów, do amorków np. Fork Oil firmy Motul), jeśli chcesz zaoszczędzić to zdecydowanie na marce oleju, a nie częstotliwości wymian (niektórzy myślą, że jak zaleją bardzo dobry olej to nie trzeba tak często wymieniać, ta prawda nie sprawdza się w tych silnikach).
Powrót do góry
Suchy
PostWysłany: Czw 15:09, 02 Lis 2006 Temat postu: A ja


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Jeżdze na hipolu 15 w amorach, ponieważ sa juz tak zuzyte że na każdym zadszym strasznie buja, a na amortyzolu to juz wogóle masakra. Dopiero na hipolu zaczęła sie w miare stabilnie prowadzić. A do silnika daje castrol synthetic tylko 40 zł za litr Kwadratowy , bo silnik mam na dotarciu ale 1300 zrobiłem byłem mi. w Beskidach z Kielc

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Wto 23:29, 06 Mar 2007 Temat postu: Re: A ja







Suchy napisał:
... A do silnika daje castrol synthetic tylko 40 zł za litr Kwadratowy , bo silnik mam na dotarciu ale 1300 zrobiłem byłem mi. w Beskidach z Kielc


A w jakiej proporcji, 1:20?
Powrót do góry
Suchy
PostWysłany: Śro 9:43, 07 Mar 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Jak robiłem pierwsze 700 na dotarciu to lałem i do 20 , ale takiego syntetycznego dobrego oleju myślę ze wystarczy 1 do 35, dotartemu. 1 do 20 i 1 do 25 to dane fabryczne dla olejów mineralnych, bo wtedy nie było syntetyków więc mineralnego trzeba było lac wiecej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Czw 7:51, 08 Mar 2007 Temat postu:







Apropos docierania - czy to jest normalne że na średnich i wysokich obrotach zaczyna trochę podzwaniać pierścieniami? Jeszcze kwestia mocy - jak duża jest różnica w mocy, ew. przy jakim przebiegu zaczyna znacząco przyrastać?

Pozdrawiam

Waldek
Powrót do góry
Doli_M11
PostWysłany: Czw 18:20, 08 Mar 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Moc jest caly czas taka sama... czemu mialaby sie zmienic?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Czw 19:15, 08 Mar 2007 Temat postu:







Na dotarciu nie będzie słabszy?
Już zaczynam się w takim razie martwić bo wydaje mi się że powinien mieć więcej mocy i zwalałem to na karb docierania.
Powrót do góry
Doli_M11
PostWysłany: Czw 23:12, 08 Mar 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

No nie widze związku... chyba ze łożyska na ktorych chodzi wał wymieniles to wtedy tak... ale mysle ze nie jest to znaczny spadek mocy...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Suchy
PostWysłany: Wto 9:20, 13 Mar 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Po dotarciu moc się zwiększa, dla shl dotarcie to 1500 km, jak po tym przebiegu nie bedzie mocniejsza to się martw.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->[Olej] Jaki przekładniowy i jaki do amortyzatorów?
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group