Autor |
Wiadomość
|
Gość
|
Wysłany: Czw 13:17, 28 Cze 2007 Temat postu: [M11W | WSK 175] Silnik - różnice. |
|
|
|
Witam
jak w temacie .....
jakie są podstawowe róźnice pomiędzy tymi silnikami ???
oczywiście dające się sprawdzić organoleptycznie
bo mam podejrzenie że zanabyłem Wiatra który może sie okazać silnikiem od WSK 175 a tylko pokrywe sprzęgła ma z napisem Wiatr
pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 7:56, 29 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
|
ale wszystkie wiatry mialy na pokrywie napis wiatr, a nie tylko te uzywane w shlkach... w wskach rowniez a co do roznic to najlepiej to pancewicz opisal... ale sporo czesci pasuje do shlowatego silnika
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 17:04, 29 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
|
cdbeavis napisał: |
ale wszystkie wiatry mialy na pokrywie napis wiatr |
no tak tego mogę się domyślić
ale tak jak napisałem zakładam taką mozliwośc że kupiłem silnik od wsk 175 a ktoś założył pokrywę sprzęgła z napisem wiatr i sprzedał mi to jako wiatra ........więc jak można rozróżnić te silniki ???
a moze różniły sie tylko tym że miały napis Wiatr na pokrywie sprżęgła cooooooooo ????????????
pozdrawima i do usłyszenia w poniedziałek
|
|
Powrót do góry |
|
|
marianek_spox
|
Wysłany: Pią 21:36, 29 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Myszków/Kraków-DS14kapitol
|
Widzę Bolo ,że nie widziałeś na oczy obu tych silników i nie spróbowałeś nawet wykorzystać szeroko dostępnych zdjęć aby porównać te silniki.
Proszę masz tu tekst mojego autorstwa wraz ze zdjęciami:
Witam ,mam przyjemność zaprezentować wam różnice między oboma tymi silnikami. (To przez Wojtka zaczynam ten temat ,dał mi do myślenia ze swoim silnikiem ). Tak więc silnik M21Wx, jest wszystkim doskonale znany ,był on montowany w seryjnych WSK o pojemności 175 ccm. Jego protoplastą jest właśnie silnik SHL ,który można traktować również jako formę przejściową miedzy silnikami 175 S32 3-biegowymi z zapłonem iskrownikowym, 175 4-biegowymi W2A z zapłonem iskrownikowym a silnikami 175 M21Wx 4 biegowymi z zapłonem bateryjnym. Podstawowe różnice w budowie i wyglądzie zewnętrznym postaram się omówić na przykładzie zdjęć które zrobiłem. Przepraszam że "pokazowe" silniki są brudne ,ale taka ich dola . Aha Dodam jeszcze jako ciekawostkę że
silnik od WSK 175 posiada tłok z 3 pierścieniami (przy zakupie nawet nie sprawdzałem jego stanu ,bo kupiony za 5 dyszek )
Zaczynamy:
-Głowica: Głowica SHL'ki ma z prawej strony więcej żeberek ,nie posiada gumowych wkładek tłumiących ,a jej spasowanie z cylindrem nie wymaga uszczelki (fajna sprawa).
głowica SHL:
[link widoczny dla zalogowanych]
głowica WSK:
[link widoczny dla zalogowanych]
- Cylinder: Co nie zdziwiło najbardziej to fakt iż SHL'ka starsza od poczciwych wuesek 125 posiada aluminiowy cylinder - co pozwalało na odrobinę innowacji Poza tym dowodzi faktu że 125 były produkowane jak najmniejszymi nakładami finansowymi (niestety).
Cylinder SHL M11W jest przesunięty względem środka silnika w prawo. Stało się tak dlatego że silnik posiada magneto ,i jest szerszy od wueskowego. Aby zachować proporcje rozmiarów i spasić całość w ramę SHl M11 cylinder musiał podlec modyfikacji. Nie posiada on gumowych wkładek tłumiących ,jest więc głośny (Silnik WSK 175 zamiast wkładek ma pionowy odlew ). Na uwagę zasługuje również sposób mocowania kolanka wydechu. W SHL jest ono przykręcone specyficzną nakrętką pod kątem prostym. WSK to inna historia i pod tym względem silnik jest usprawniony.
Średnica dolotowa gaźnika wynosi 24mm , w WSK już 26mm. Średnica wydechu SHL to 36mm (tak samo jak WSK 125) ,a w WSK już 40mm.
Nakrętka kolanka SHL:
[link widoczny dla zalogowanych]
cylinder SHL:
[link widoczny dla zalogowanych]
cylinder WSK:
[link widoczny dla zalogowanych]
-Kadłub silnika :
Obydwa silniki wykonane są z aluminium dosyć dobrej jakości (por. z wsk 125)
Poza prawymi częściami obu karterów silniki są identyczne . Silnik WSK M21Wx posiada dodatkowo korek spustowy nadmiaru paliwa ze skrzyni korbowej.
Silnik SHL:
[link widoczny dla zalogowanych]
Sinik WSK:
[link widoczny dla zalogowanych]
Dekle lewe są identyczne ,tyle że silnik SHL posiada Napis "WIATR" - od nazwiska twórcy.
Dekiel SHL:
[link widoczny dla zalogowanych]
Dekiel WSK:
[link widoczny dla zalogowanych]
Dekle prawe to zupełnie inna parafia. W silniku SHL wymuszona przez zastsowane magneto.
Dekiel SHL:
[link widoczny dla zalogowanych]
-Zapłon: Podstawowa różnica obu jednostek. W SHL zastosowano archaiczny iskrownik z przerywaczem - identyczny jak w WSK 125 ,jednak kondensatory w statorach były montowane w innym miejscu. Inne są także dociskacze sprzęgła.
Zapłon SHL:
[link widoczny dla zalogowanych]
Zapłon WSK:
[link widoczny dla zalogowanych]
Na uwagę zasługuje również tłumik SHL ,odmienny niż w zwykłej SHL ,ponieważ posiada on inną budowę wewnętrzną. Kolanko "nietypowo" zwęża się na swoim końcu.
[link widoczny dla zalogowanych]
Pomijam porównanie tych silników pod względem pracy. Zrobił to pięknie Fenix :
Artykuł ze stron Fenixa
[link widoczny dla zalogowanych]
Artykuł o wałach :
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 14:30, 02 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
|
noooo dziękuje Doli !!!!!!!!!
niestety nie powiem żebym był happy bo wychodzi na to ze zanabyłem jednak silnik od WSK 175 z pokrywami od Wiatra @#%$!#@$!#@$@#!@!!&*&! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
cóż tak wychodzi niewiedza ....
powinienem rzucić temat przed kupnem silnika
dzięki i tak za info
p.s. a da radę jeszcze obiecane schematy kółek ???
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marco
|
Wysłany: Wto 11:58, 07 Sty 2014 PRZENIESIONY Wto 20:25, 07 Sty 2014 Temat postu: W2A Cylinder WSK 175 w Wiatrze |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 10 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Od paru dni próbuję odpalić mojego wiaterka. Przy zakupie miał on założony gaźnik od wsk 125 z pospawanym garażowo króćcem. Gaźnik pegaza GM26U1 Dostałem w kartoniku z przyczepioną kartką ''do regulacji'' Na gaźniku od wsk motocykl odpalał od kopa i wkręcał się na obroty bez problemu, po wyczyszczeniu i założeniu pegaza odpalił, wkręcił się na wysokie obroty, zgasł i cisza. Silnik nie odpala,a paliwo wycieka tyłem.
Zauważyłem, że przerwa pomiędzy gaźnikiem a silnikiem jest prawie żadna, a otwór wlotowy powietrza znacznie mija się z filtrem.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Wczoraj przyjechał Paweł gazela obejrzeć Wiaterka i pomóc w rozwiązaniu problemu z gaźnikiem, Prawie od drzwi stwierdził że cylinder mam od WSK
[link widoczny dla zalogowanych]
Sam tego wcześniej nie zauważyłem
Teraz pytania :
-jaki gaźnik powinienem mieć (po zakupie właściwego cylindra i głowicy)?
-czy króćce różnią się w WSK, SHL oraz w WiatrzeW2A?
-czy kolanka wydechu w S32 i w2A różnią się ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
drix1994
|
Wysłany: Wto 16:02, 07 Sty 2014 PRZENIESIONY Wto 20:26, 07 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
Zacznę od końca
Kolanka nie wiele, ale się różnią wygięciem.
Króciec stawiałbym, że jest ten sam. Podpora krócca / gaźnika jest w tym samym miejscu, ale znowu króciec w Gazeli jest innt niż w M11W , także od WSKi może być inny - musisz się zapytać kogoś bardziej oblatanego w temacie
Gaźnik montowany fabrycznie to GM24U3, ma mniejsze gardziele od WSK no i dysze paliwową.
Nie widzę dokładnie jak cylinder wygląda, ale po jednej z Twoich fotek widzę, że ma powbijane gumowe wytłumienia (rurki), które były stosowane właśnie w WSKach z wiatrowskim silnikiem, a więc dlatego masz kombinowany tłumik przy mocowaniu do cylindra.
Skoro mówisz, że paliwo tyłem wycieka to zapewne króciec jest coś spierdzielony, ewentualnie może być rozjechana uszczelka gardzieli (ta co siedzi w korpusie, na samym dole (tu gdzie się odstojnik wkręca, tyle, że od wewnątrz), może poziom paliwa źle ustawiony? ale wtedy to paliwo raczej by się nie cofało.
Po kopaniu jaka jest świeca?
Natomiast gaźnik i wlot filtra powietrza, u mnie chyba też wyglądał podobnie Tam przecież idzie tylko guma..
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez drix1994 dnia Wto 16:11, 07 Sty 2014, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marco
|
Wysłany: Wto 23:36, 07 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 10 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Sprawdzałem i opisuje. Odpala tylko po zatkaniu wlotu powietrza, po puszczeniu powietrza po chwili gaśnie. Paliwo leje się tyłem a na wysokich obrotach nawet przez zatapiacz i odpowietrznik komory pływakowej.
Świeca czarna i mokra.
Poziom paliwa ustawiałem dość dokładnie, pływak się nie zacina, zaworek działa prawidłowo, lecz może przez to że gaźnik stoi krzywo ( nie w poziomie )zmienia się poziom paliwa w komorze i zaworek nie zamyka dopływu.
Jutro składam inny gaźnik, a jak się wnerwie to założę od m11.
Różnica pomiędzy gaźnikiem a filtrem jest taka, że raczej żadna guma tego nie połączy.
Pawlasty podesłał mi zdjęcia swojego Wiatra i gaźnik ma wyżej, tzn bardziej w poziomie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motomaciey
|
Wysłany: Śro 11:00, 08 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz
|
Spróbuj obrócić komorę pływaka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
drix1994
|
Wysłany: Pią 0:32, 10 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
Jak chodzi na właściwym gaźniku?
ps. praktycznie rzecz biorąc, trochę podregulować i gaźnik od m11 też podejdzie, mimo że tam dysza paliwowa bodajże setka.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez drix1994 dnia Pią 0:33, 10 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marco
|
Wysłany: Pią 1:02, 10 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 10 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Gaźnik powinien być GM 24, a ja mam 26 i dysza chyba 180. Przerobiłem delikatnie uszczelkę pomiędzy gaźnikiem a króćcem tak, aby gaźnik był bardziej w poziomie.
Teraz odpala, chodzi na wolnych obrotach. Po dodaniu gazu dławi się i potrafi strzelić w gaźnik.
Z pewnością po dokładniejszej regulacji byłoby lepiej. Muszę przygotować wiaterka do przeglądu przed rejestracją, potem chcę doprowadzić silnik do oryginału jak i cały motocykl
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
drix1994
|
Wysłany: Pią 1:51, 10 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
Aa no to teraz pewnie kwestia dawki paliwa, dając mu gazu zalewasz gada. No szykuj, szykuj
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Skinder
|
Wysłany: Pią 15:42, 10 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Toruń
|
Kolanko od W2A jest całkowicie inne niż w WSK, chociażby patrząc na sposób jego mocowania do cylindra O kształcie, prostym wejściu już nawet nie wspominając. Gaźnik jest od WSK, króciec też wygląda na ten z WSKi, dlatego nie schodzi się z filtrem. Cylinder i głowica WSK. Powinno to chodzić na tym zestawieniu, proponowałbym zerknąć na pływak czy na pewno domyka zawór skoro leje się tyłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mruty
|
Wysłany: Pią 18:54, 10 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
Jeżeli strzela po dodaniu gazu to sprawdź ustawienie zapłonu i przerwę na platynach. Weź szczelinomierz 0,05 i zobacz czy nie wchodzi między uszczelkę a gaźnik i między uszczelkę a króciec. Jeżeli jeszcze nie robiłeś remontu silnika to nie ma sensu ustawiać gaźnika bo jego wartości będziesz musiał zmienić po remoncie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kacperek_77u
|
Wysłany: Czw 2:26, 17 Paź 2024 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 28 Kwi 2021
Posty: 19
Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dąkS
|
marianek_spox napisał: |
Aha Dodam jeszcze jako ciekawostkę że
silnik od WSK 175 posiada tłok z 3 pierścieniami (przy zakupie nawet nie sprawdzałem jego stanu ,bo kupiony za 5 dyszek )
|
Nie wiem skąd wytrzasnąłeś tą informację, ale z tego co wiem to żaden polski silnik produkowany seryjnie nie posiadał 3 pierścieni! A w szczególności na pewno czterobiegowe 175 znane z wsk i innych. 3 pierścień nic nie daje prócz tego że cylinder poprostu szybciej się wytrze 🙃
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|