Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / W-2A->M11W klin magneta

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny
M11W klin magneta <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gazela
PostWysłany: Wto 20:32, 27 Maj 2014 Temat postu: M11W klin magneta


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Dziś mi ścięło klin na wale, przy przegazówce na postoju.
Aż się boję myśleć co będzie jak zacznę jeździć.
Nakrętka była luźna.
Podkładkę mam blaszaną-czy sprężynowa nie byłaby lepsza?
Magneto na mój gust trzyma stożek i dobre dokręcenie a nie klin.
Doradźcie proszę jak dobrze dokręcić nakrętkę i jaką lepiej dać podkładkę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Wto 21:03, 27 Maj 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Przy moim nowo nabytym i nie oblatanym wiaterku, ścinanie klina też było normą. Jaki jest powód? Te podpowiedzi też powinny mi pomóc w przyszłości, więc podpisuje się pod zapytaniem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bromba111
PostWysłany: Wto 21:20, 27 Maj 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2011
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: kraków

tak jak napisał Paweł gazela klin ma funkcję tylko ustalającą. każdy klin zostanie ścięty jeśli porządnie nie dokręcimy magneta na stożku. Odkąd dokręciłem jak należy to problem zniknął. Warunek oczywiście, aby stożek na wale i w magnecie był stożkiem:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CZESIO1958
PostWysłany: Wto 21:37, 27 Maj 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2079
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myslowice

Stożek to raz, ale sugerował bym solidnie dokręcić.
Podkladka sprężynująca plus klej do śrub, nie zaszkodzi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Wto 22:17, 27 Maj 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Myślę o kluczu pneumatycznym.
Czesio a jaki klej?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gabste91
PostWysłany: Śro 6:05, 28 Maj 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 812
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Nie przesadzajmy z kluczem pneumatycznym, w jednym z moich wiaterków magneto było tak dowalone ze przy demontazu jak się okazała krzywka była aż pęknięta. Podkładka sprężynująca i ma być.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Śro 7:54, 28 Maj 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

No właśnie, pęknięta krzywka. Do wiaterka dostałem oryginalne magneto właśnie z pękniętą krzywką. Pewnie ktoś za mocno dowalił.
Możliwe jest to, że stożek na wale jest inny niż w krzywce, tzn nie leży prawidłowo na całej płaszczyźnie ??? Czy można to jakoś sprawdzić ???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Śro 8:23, 28 Maj 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

No tak.
To już mi przeszło z kluczem pneumatycznym.
Ale ten klej mnie korci tylko nie wiem jaki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gabste91
PostWysłany: Śro 16:10, 28 Maj 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 812
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

dobry bedzie loctite

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawlasty
PostWysłany: Śro 18:12, 28 Maj 2014 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno Odrzańskie

Ja mam ten sam problem. Dokręcam zawsze dość mocno, ale nie na chama. Podkładkę mam sprężynującą.

Poczytaj tu, może coś pomoże Wesoly
http://www.shlka.fora.pl/silnik-i-skrzynia-biegow,15/m11-wal-korbowy-scina-klin,187.html

Fenix napisał:
To nie jest sprawa mocnego przykręcenia koła magnesowego na czopie wału!!! Tu chodzi o to, że koło musi być mocno osadzone na stożku czopa!! Ta uwaga przewijała się już kilka razy we wcześniejszych postach, ale jakoś mało kto chce wierzyć w ten stożek.

A dokładniej to klinik musi być miękki (z miękkiej stali), żeby w razie czego nie rozwalił rowka na klinik! Wszak łatwiej jest wymienić sam klinik, niż... czop wału. Takie było założenie konstruktorów i ono przez lata sprawdzało się doskonale. Dlatego ==>klinik nie może być z twardej stali (to do pamiętniczka i do stosowania!).

Stożki (oba stożki: na wale i na czopie) bardzo ładnie można dopasować do siebie najzwyklejszą pastą do zaworów (najlepiej tą najdrobniejszą z numerem 3): trzeba posmarować niezbyt grubo sam czop wału (dokładniej to sam stożek czopu), następnie nałożyć leciutko koło magnesowe i krótkimi ruchami lewo-prawo docierać obydwa stożki. Już po kilku ruchach i mocniejszym nacisku koła na wał koło magnesowe zacznie się "klinować" na wale i do jego zdjęcia potrzebny będzie... ściągacz!
To dopiero jest sygnałem, że wszystko jest w porządku i nigdy już nie będzie ścinać klinika!!

Powtóżmy raz jeszcze: wcale nie nakrętka, nie podkładka sprężysta, nie kleje syntetyczne, lecz dobrze dotarte stożki...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pawlasty dnia Śro 19:48, 28 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudek83
PostWysłany: Śro 20:06, 28 Maj 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Daj dobrą nową podkładkę sprężynującą i dokręcając nakrętkę wrzuć bieg i poprzez klucz oczkowy przywal kilka razy młotkiem. Ja tak robię i jak przyszło mi dwa razy ściągać magneto to ściągacz się wyginał :-) . Ważne żeby przy zdejmowaniu nie walić młotkiem po wierzchu magneta tylko naciągnąć ściągaczem i uderzać poprzez śrubokręt na kołnierz krzywki.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dudek83 dnia Śro 20:07, 28 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Śro 21:21, 28 Maj 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Dzięki Paweł że znalazłeś ten post.
Kupię nową krzywkę jak gdzieś znajdę i dotrę najpierw.
Jeszcze odpowiedzcie mi proszę czy krzywka w m11 jest taka sana jak w m11w???????????????????????????
A Tobie też ścina klin?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gazela dnia Śro 21:33, 28 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Śro 22:07, 28 Maj 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Krzywka jak i całe magneto powinno być taka sama jak w m 11 i WSK 125. Mam nadzieję że się nie mylę.
A rozwaliło Tobie krzywkę, czy tylko klin szlak trafił? Jak masz całą, to dotrzyj pastą i z bańki Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Śro 22:29, 28 Maj 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Nie rozwaliło ale już pewnie nie raz obiegło dookoła i ma rowki wytarte.
Pewnie dużo docierania by było.
Musi przecież być gładziutkie tak jak wał.
Chcę kupić krzywkę w skuterze i nową dotrzeć.
Nity mam to przynituję.
Tylko o jakość stali się martwię.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gazela dnia Śro 22:30, 28 Maj 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CZESIO1958
PostWysłany: Czw 5:44, 29 Maj 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2079
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myslowice

gabste91 napisał:
dobry bedzie loctite

Dokładnie. Niebieski.
Co do dokręcania to kręciłem tylko kluczem oczkowym, a i tak zawsze był problem przy ściąganiu .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny Strona 1 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / W-2A->M11W klin magneta
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group