Autor |
Wiadomość
|
Gazela
|
Wysłany: Wto 20:32, 27 Maj 2014 Temat postu: M11W klin magneta |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Dziś mi ścięło klin na wale, przy przegazówce na postoju.
Aż się boję myśleć co będzie jak zacznę jeździć.
Nakrętka była luźna.
Podkładkę mam blaszaną-czy sprężynowa nie byłaby lepsza?
Magneto na mój gust trzyma stożek i dobre dokręcenie a nie klin.
Doradźcie proszę jak dobrze dokręcić nakrętkę i jaką lepiej dać podkładkę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Marco
|
Wysłany: Wto 21:03, 27 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Przy moim nowo nabytym i nie oblatanym wiaterku, ścinanie klina też było normą. Jaki jest powód? Te podpowiedzi też powinny mi pomóc w przyszłości, więc podpisuje się pod zapytaniem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bromba111
|
Wysłany: Wto 21:20, 27 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2011
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: kraków
|
tak jak napisał Paweł gazela klin ma funkcję tylko ustalającą. każdy klin zostanie ścięty jeśli porządnie nie dokręcimy magneta na stożku. Odkąd dokręciłem jak należy to problem zniknął. Warunek oczywiście, aby stożek na wale i w magnecie był stożkiem:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
CZESIO1958
|
Wysłany: Wto 21:37, 27 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2079
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Myslowice
|
Stożek to raz, ale sugerował bym solidnie dokręcić.
Podkladka sprężynująca plus klej do śrub, nie zaszkodzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Wto 22:17, 27 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Myślę o kluczu pneumatycznym.
Czesio a jaki klej?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gabste91
|
Wysłany: Śro 6:05, 28 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 812
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Nie przesadzajmy z kluczem pneumatycznym, w jednym z moich wiaterków magneto było tak dowalone ze przy demontazu jak się okazała krzywka była aż pęknięta. Podkładka sprężynująca i ma być.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marco
|
Wysłany: Śro 7:54, 28 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
No właśnie, pęknięta krzywka. Do wiaterka dostałem oryginalne magneto właśnie z pękniętą krzywką. Pewnie ktoś za mocno dowalił.
Możliwe jest to, że stożek na wale jest inny niż w krzywce, tzn nie leży prawidłowo na całej płaszczyźnie ??? Czy można to jakoś sprawdzić ???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Śro 8:23, 28 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
No tak.
To już mi przeszło z kluczem pneumatycznym.
Ale ten klej mnie korci tylko nie wiem jaki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gabste91
|
Wysłany: Śro 16:10, 28 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 812
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
dobry bedzie loctite
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pawlasty
|
Wysłany: Śro 18:12, 28 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Ja mam ten sam problem. Dokręcam zawsze dość mocno, ale nie na chama. Podkładkę mam sprężynującą.
Poczytaj tu, może coś pomoże
http://www.shlka.fora.pl/silnik-i-skrzynia-biegow,15/m11-wal-korbowy-scina-klin,187.html
Fenix napisał: |
To nie jest sprawa mocnego przykręcenia koła magnesowego na czopie wału!!! Tu chodzi o to, że koło musi być mocno osadzone na stożku czopa!! Ta uwaga przewijała się już kilka razy we wcześniejszych postach, ale jakoś mało kto chce wierzyć w ten stożek.
A dokładniej to klinik musi być miękki (z miękkiej stali), żeby w razie czego nie rozwalił rowka na klinik! Wszak łatwiej jest wymienić sam klinik, niż... czop wału. Takie było założenie konstruktorów i ono przez lata sprawdzało się doskonale. Dlatego ==>klinik nie może być z twardej stali (to do pamiętniczka i do stosowania!).
Stożki (oba stożki: na wale i na czopie) bardzo ładnie można dopasować do siebie najzwyklejszą pastą do zaworów (najlepiej tą najdrobniejszą z numerem 3): trzeba posmarować niezbyt grubo sam czop wału (dokładniej to sam stożek czopu), następnie nałożyć leciutko koło magnesowe i krótkimi ruchami lewo-prawo docierać obydwa stożki. Już po kilku ruchach i mocniejszym nacisku koła na wał koło magnesowe zacznie się "klinować" na wale i do jego zdjęcia potrzebny będzie... ściągacz!
To dopiero jest sygnałem, że wszystko jest w porządku i nigdy już nie będzie ścinać klinika!!
Powtóżmy raz jeszcze: wcale nie nakrętka, nie podkładka sprężysta, nie kleje syntetyczne, lecz dobrze dotarte stożki... |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pawlasty dnia Śro 19:48, 28 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
dudek83
|
Wysłany: Śro 20:06, 28 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Daj dobrą nową podkładkę sprężynującą i dokręcając nakrętkę wrzuć bieg i poprzez klucz oczkowy przywal kilka razy młotkiem. Ja tak robię i jak przyszło mi dwa razy ściągać magneto to ściągacz się wyginał :-) . Ważne żeby przy zdejmowaniu nie walić młotkiem po wierzchu magneta tylko naciągnąć ściągaczem i uderzać poprzez śrubokręt na kołnierz krzywki.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dudek83 dnia Śro 20:07, 28 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Śro 21:21, 28 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Dzięki Paweł że znalazłeś ten post.
Kupię nową krzywkę jak gdzieś znajdę i dotrę najpierw.
Jeszcze odpowiedzcie mi proszę czy krzywka w m11 jest taka sana jak w m11w???????????????????????????
A Tobie też ścina klin?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gazela dnia Śro 21:33, 28 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marco
|
Wysłany: Śro 22:07, 28 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Krzywka jak i całe magneto powinno być taka sama jak w m 11 i WSK 125. Mam nadzieję że się nie mylę.
A rozwaliło Tobie krzywkę, czy tylko klin szlak trafił? Jak masz całą, to dotrzyj pastą i z bańki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Śro 22:29, 28 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Nie rozwaliło ale już pewnie nie raz obiegło dookoła i ma rowki wytarte.
Pewnie dużo docierania by było.
Musi przecież być gładziutkie tak jak wał.
Chcę kupić krzywkę w skuterze i nową dotrzeć.
Nity mam to przynituję.
Tylko o jakość stali się martwię.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gazela dnia Śro 22:30, 28 Maj 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
CZESIO1958
|
Wysłany: Czw 5:44, 29 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2079
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Myslowice
|
gabste91 napisał: |
dobry bedzie loctite |
Dokładnie. Niebieski.
Co do dokręcania to kręciłem tylko kluczem oczkowym, a i tak zawsze był problem przy ściąganiu .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|