Autor |
Wiadomość
|
Gość
|
Wysłany: Pią 20:20, 22 Paź 2010 Temat postu: Problem ze skrzynią- jak wyregulować biegi silnik W2A-wiatr |
|
|
|
Witam wszystkich
Otóż 3 miesiące temu kupiłem shl, i przystąpiłem do remontu. Na złożenie silnika czekałem aż dokupię wszystkie części. I właśnie gdy już wszystko kupiłem, przy składaniu silnika zapomniałem jak mają być ułożone wodziki na automacie zmiany biegów.
Proszę o podpowiedz, chyba że ułożenie tych wodzików na automacie jest bez znaczenia. Poniżej foto:
[link widoczny dla zalogowanych]
Powiem jeszcze że chodzi mi o silnik wiatra W2A.
Najlepiej gdyby mi ktoś zdjęcia pokazał, ze założoną i wyregulowaną skrzynią biegów.
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 23:48, 22 Paź 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
bitels
|
Wysłany: Pią 22:03, 22 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Temat przeniesiono nie ten dział.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
drix1994
|
Wysłany: Pią 22:52, 22 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
Wiesz, ja miałem ten sam problem. I powiem Ci, że tego chyba się nie da wytłumaczyć.
Najlepiej, weź sobie powsadzaj wałki w połówkę , w której jest automat i próbuj wodziki zakładać, tak żeby to chodziło.
Ale z tego co pamiętam to wodziki muszą być zwrócone do siebie tymi płaskimi ściankami i oczywiście jeden wodzik do jednego wałka Coś mi świta, że najpierw idzie wodzik krzywy i zakłada się go na wałek z biegami, a potem wodzik prosty i zakłada się na wałek pośredni. Co do kolejności wodzików jestem pewny na 101%
Aha i jeszcze jedno. Żeby wałki włożyć to musisz robić to "na raty". Najpierw wsadzasz chyba 2 największe zębatki z wałka skrzyni, zakładasz wodzik i wsadzasz obok wałek pośredni zakładając drugi wodzik, potem zakładasz pozostałe zębatki i na końcu musisz wodziki ustawić w pionie, żebyś mógł wsadzić "druta" na którym się trzymają.
TYLKO NIE POMYL DRUGIEJ NAJMNIEJSZEJ(wielkością oczywiście) ZĘBATKI WAŁKA POŚREDNIEGO Z DRUGĄ NAJMNIEJSZĄ ZĘBATKĄ WAŁKA Z BIEGAMI !!!!
A wg. tych zdjęć co zapodałeś to ułożenie albo 1 albo 3
POWODZENIA Jak nie dasz rady to pisz.
PS. Jeśli zrozumiałeś coś z tego co napisałem to szacun
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez drix1994 dnia Sob 9:37, 23 Paź 2010, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 23:16, 22 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
|
O to chodzi że skrzynię już złożyłem i te wodziki również powsadzałem w te wycięcia, tylko za pomocą tych właśnie wycięć się reguluje biegi i nie wiem właśnie jak to teraz zrobić.
Pomóżcie bo silnik leży już rozebrany 3 miesiące.
|
|
Powrót do góry |
|
|
mruty
|
Wysłany: Sob 8:52, 23 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
Tak wygląda moja skrzynia może trochę ci to pomoże
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
drix1994
|
Wysłany: Sob 9:39, 23 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
mechanik999 napisał: |
O to chodzi że skrzynię już złożyłem i te wodziki również powsadzałem w te wycięcia, tylko za pomocą tych właśnie wycięć się reguluje biegi i nie wiem właśnie jak to teraz zrobić.
Pomóżcie bo silnik leży już rozebrany 3 miesiące. |
Hmm, ja tam zbytnio nie patrzyłem na ustawienie tego automatu, tylko włożyłem tak, żeby to chodziło. A regulujesz śrutem, który stawia opór automatowi - przynajmniej tak mi się wydaje. Bo na różne sposoby automat ustawiałem, składając silnik i tylko na jednym ułożeniu biegi na sucho chodziły.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez drix1994 dnia Sob 9:42, 23 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob 10:22, 23 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
|
mruty napisał: |
Tak wygląda moja skrzynia może trochę ci to pomoże
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
Dzięki wielkie za zdjęcia. U ciebie biegi działają normalnie? Bo jeśli tak to będę wiedział jak utawić te wodziki. Tylko nie wiem na które wycięcie dać tego śruta- bo już nie widać na zdj.
Masz może jeszcze jakieś zdj żeby było widać tego dolnego wodzika, i tego śruta ze sprężynką? Bardzo by mi to pomogło.
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 10:39, 23 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 18:55, 25 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
|
Witam ponownie
Silnik już prawie złożyłem. Dzięki mruty jeszcze raz za te zdjęcia skrzyni. Biegi niby wchodzą, tylko nie wiem czy po każdym biegu ma być luz?
A i jeszcze jedno czy cylinder od WSK 175 można zołożyc do wiatra 175? Wiem że różni sie on wejsciem na tłumnik.
|
|
Powrót do góry |
|
|
drix1994
|
Wysłany: Pon 20:22, 25 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
Można, ale jak cylinder to i głowice od WSK-i. A co do biegów, to w mojej SHL po każdym jest luz. Ale najłatwiej trafić między 1 a 2 i 3 a 4
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 21:05, 25 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
|
A co do cylindra to tak sie pytam czy zostawic sobie na zapas. Glowica jest prawie taka sama.
|
|
Powrót do góry |
|
|
drix1994
|
Wysłany: Pon 21:36, 25 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
Jeśli nie masz innego cylindra do M11W to sobie zostaw. A głowica wg mnie się sporo różni, bo w M11W cala komora spalania jest przesunięta w lewą stronę, a w głowicy od WSK-i centralnie na środku. Zresztą analogicznie jest z tuleją cylindra od M11W i WSK-i. Więc nie można tego pomieszać, bo to się może źle skończyć dla silnika
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez drix1994 dnia Pon 21:44, 25 Paź 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 23:15, 25 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
|
drix1994 napisał: |
Jeśli nie masz innego cylindra do M11W to sobie zostaw. A głowica wg mnie się sporo różni, bo w M11W cala komora spalania jest przesunięta w lewą stronę, a w głowicy od WSK-i centralnie na środku. Zresztą analogicznie jest z tuleją cylindra od M11W i WSK-i. Więc nie można tego pomieszać, bo to się może źle skończyć dla silnika |
No tak tylko że z jednej strony jest poszerzona głowica i cylinder z powodów wizualnych silnika bo silnik w2a ma jeszcze jedną polówkę więcej niż wsk 175, komora spalania jest wg mnie raczej identyczna. Inaczej mogą być ułożone okna w cylindrze. Co wy na to? Mam racje czy nie?
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 23:16, 25 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
mruty
|
Wysłany: Wto 16:09, 26 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
Z tego co u mnie wyszło to mam luz między 1-2 i między 3-4 i biegi wchodzą idealnie co do luzu między 2-3 to czasami jakoś załapie ale jak nie wrzucę biegu do końca i nie jest tak wyczuwalny jak reszta więc myślę że go tam nie powinno być. Przy wbijaniu biegów na sucho pamiętaj że trzeba kręcić wałkiem zdawczym inaczej nie będą wskakiwały biegi.
P.S. Miło że komuś przydały się moje zdjęcia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
benicjanin738
|
Wysłany: Wto 20:36, 13 Wrz 2016 Temat postu: zdjęcia skrzyni?:) |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Paź 2015
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Benice; zachodniopomorskie
|
Siema!
Tak z ciekawości dopraszam się uprzejnie o zdjęcia Twoje Mruty owej skrzyni,bo mam w perspektywie kolejny(zapasowy ) silnik wiaterka do złożenia? Luz powinien być między 1 i 2,a między3 i 4 raczej nie...(choć i u mnie jest:))?Ostatnio jeździłem na 2 WSK-owych silnikach składanych przez jednego młodego magika,i on poskładał te skrzynie idealnie! Z tego co pamiętam to powiedział,ze nie może być luzu na wałku zdawczym,i coś o dystansach???, i że trzeba dać mocniejsze spreżynki do automatu.Sprężynki już mam,ale doświadczenia nic, no i pojęcia nie za wiele?
Byłem ostatnio w Twoim Miłomłynie i w Ostródzie kilka dni,ale odcięty od netu...próbowałem Cię znaleźć,ale coś lokalsi nic nie pomogli?? ...tak tylko chciałem wiaterka Twojego zobaczyć i może przejechać się dla radosci i porównania?
pozdrawiam!
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|