Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / W2->[m17] Czy to dźwięk za dużego luzu montażowego w cylindrze?

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3  Następny
[m17] Czy to dźwięk za dużego luzu montażowego w cylindrze? <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Śro 20:13, 04 Maj 2011 Temat postu: [m17] Czy to dźwięk za dużego luzu montażowego w cylindrze?







Witam wszystkich

Pytanie jak w temacie. Moja SHL strasznie rzęzi na wyższych obrotach, co z resztą słychać na filmie. http://www.youtube.com/watch?v=UmTGFv_6NzY Z początku myślałem, że to łańcuszek sprzęgłowy, został wymieniony na "nowy" ze starych zapasów ZMD. Kolega z innego forum zasugerował, że może to być brak wykonanych faz po zrobieniu szlifu cylindra. Rozebrałem więc cylinder i zrobiłem fazki iglakami. Chcąc zakładać tłok zauważyłem, że zamki na tłoku zostały wytopione (zostały tylko małe ślady po nich). Tak więc pierścionki bezproblemowo biegają sobie wokoło tłoka i wg. mojej teorii gdy ustawią się łączeniem do kanału wlotowego, bądź wylotowego wpadają tam i w ten sposób niszczą cylinder. Po oglądnięciu pierścieni rzeczywiście jeden z nich jest przyszlifowany na łączeniu.

Wydaje mi się jednak, że takie rzężenie jest spowodowane zbyt dużym luzem montarzowym między cylkiem a tłokiem. Niestety nie mam tak dokładnych narzędzi żeby to zmierzyć (mam tylko suwmiarkę z tolerancją do 5 setek)

Kolejna sprawa: Czy tłok od WSK 175 pasuje bezproblemowo do silnika Wiatra? Jeśli moja teoria z za dużym luzem się potwierdzi będe chyba musiał kupić większy tłok i znowu zrobić szlif
Powrót do góry
motomaciey
PostWysłany: Czw 10:26, 05 Maj 2011 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

Właśnie odpowiedziałeś sobie co jest przyczyną tych odgłosów, pod żadnym pozorem zakładaj znowu tłoka bez zamków ! Aż dziw że jeszcze nie zrobiło Ci tam jesieni średniowiecza... Tłok od WSK-i 175 podejdzie tylko szukaj oryginalnego, nie chińskiego badziewia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Czw 11:59, 05 Maj 2011 Temat postu:







Teraz więc będę musiał kupić nowy tłok większy o jeden rozmiar i pod niego zrobić szlif. Tylko jest pewien problem, bo teraz Gazela ma już IV szlif, a nie wiem czy w ogóle jest tłok na V szlif Zdegustowany

Czy może kupić to chińskie badziewie, wygotować w oleju aż do przekroczenia granicy sprężystości materiału i pod tak powiększony tłok zrobić szlif? Tylko co wtedy gdy znowu zamki się wytopią?
Powrót do góry
mruty
PostWysłany: Czw 14:02, 05 Maj 2011 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

A co robiłeś z wałem? Miał jakąś regenerację bo wygląda mi na to że tuleja w której sworzeń chodzi ma nieziemski luz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motomaciey
PostWysłany: Czw 15:04, 05 Maj 2011 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

jeśli cylinder nie jest mocno zużyty to zastosuj tłok o takim samym wymiarze, spulchnianie i szlifowanie tłoka to gra nie warta świeczki, lepiej już kupić mniej zużyty cylinder i dać go do szlifu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pią 10:04, 06 Maj 2011 Temat postu:







Co sadzicie o tym cylindrze? [link widoczny dla zalogowanych] jesli potwierdzicie oryginalność oraz zdolność do urzytku to go biorę.

Co do wału, to byla robiona regeneracja, ale gosciu nie wymienił tulejki. Teraz pytanie: gdzie moge taka tulejke kupić oraz czy dam rade ja własnoręcznie zmienic bez rozpolawiania silnika?


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 10:19, 06 Maj 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
motomaciey
PostWysłany: Pią 14:15, 06 Maj 2011 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

100 zł za cylinder ?! Chyba ktoś się z h**em na łby pozamieniał, daruj sobie zakupy u tego sprzedawcy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Pią 14:18, 06 Maj 2011 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

To co to za regeneracja wału bez wymiany tulejki. Możesz ją dokupić i wsadzić bez rozpoławiania ale czy Ci się uda... tego nie wiem. Temat o wsadzaniu tulejki już był omawiany i jest do tego potrzebny taki sprzęt jak rozwiertak bo nie kupisz idealnie dopasowanej tulejki raczej zawsze będzie za mała a do tego jeszcze prasa bo przecież młotkiem nie będziesz wbijał (chyba).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Nie 12:56, 15 Maj 2011 Temat postu:







Zacząłem więc szukać innych cylindrów. Co sądzicie o tych? Który radzicie kupić?

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Teraz cena nie gra roli, bo ojciec zaoferował się pomóc Rotfl Gazela ma być zrobiona porządnie więc chce kupić coś dobrego. Prosiłbym o szybką odpowiedź, bo jedna aukcja wygaśnie za 5 godzin.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 12:59, 15 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
bitels
PostWysłany: Nie 20:16, 15 Maj 2011 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Żaden z tych cylindrów nie jest od gazeli . Cylinder gazeli ma nieć podcięte dolne żebra pod osłony.
Jak chcesz mieć dobrze zrobione poszukaj takiego cylindra jak w silnikach z tych aukcji:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bitels dnia Nie 20:17, 15 Maj 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pon 20:10, 16 Maj 2011 Temat postu:







A z tą tulejką co zrobić? Rozebrać silnik i dać wał żeby wrzucili nową tulejkę?
Powrót do góry
bitels
PostWysłany: Pon 21:17, 16 Maj 2011 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Nie musisz wyciągać wału do wymiany tulejki. Trzeba ja wyprasować z główki korbowodu, wprasować nową i rozwiercić pod wymiar sworznia tłokowego.
Weź silnik pod pachę do jakiegoś warsztatu robiącego szlify to to zrobią.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pon 21:47, 16 Maj 2011 Temat postu:







bitels kamień z serca mi zrzuciłes. Nie wyobrażam sobie rozbierać znowu całego silnika. Powiedz mi jeszcze czy oni powinni mieć tam takie tulejki, czy musze kupić i im zanieść? Wiesz moze jeszcze ile mogą krzyknąć za taka usługę?
Powrót do góry
gabste91
PostWysłany: Wto 8:21, 17 Maj 2011 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 812
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Tulejke możesz sam kupic Mruga a jeśli chodzi o cylindry do gazeli to faktycznie ostatnim casem jest ich deficyt na allegro tez sam poszukuje ładnego ale nie spieszy mi sie wiec moge poczekac Mruga
Oczywiscie moezesz kupic cyl od wsk i powycinac żeberka ale czy ta zabawa jest warta świeczki??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bitels
PostWysłany: Wto 12:29, 17 Maj 2011 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Gabste nie powycinasz, cylinder wsk jest trochę mniejszy w części żebrowanej niż gazeli ( dlatego bez problemu można założyć osłony)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3  Następny Strona 1 z 3

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / W2->[m17] Czy to dźwięk za dużego luzu montażowego w cylindrze?
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group