Autor |
Wiadomość
|
Gość
|
Wysłany: Wto 12:46, 25 Mar 2008 Temat postu: [M17] Silnik - 4-ty bieg. |
|
|
|
Witam,
Jakiś miesiąc temu zakupiłem Gazele. Jest z 1969r, ogólnie wygląda na kompletną i sprawną. Elektryka, zapłon bateryjny wszystko jak w oryginale.
Jeździ się fajnie, ale jest parę mankamentów. Kiedy silnik jest zimny wszystko jest ok, motor mam moc, leci jak wariat, ale kiedy się rozgrzeje to na 3 biegu osiąga ledwo 60-65km/h. Kiedy wrzucam 4 bieg to prędkość zamiast rosnąć spada do 40km/h a potem gaśnie. Nie mogę również jechać na światłach mijania (wymieniłem akumulatory), bo silnik jakby tracił iskrę... Ta sama sytuacja występuje kiedy włącza się światło Stop. Biegi chodzą tak sobie, ale jeszcze nie wyskakują. Silnik łatwiej daję się odpalić jak jest zimny niż jak jest gorący.
Tak na moje oko, to chyba potrzebny jest szlif cylindra. Może coś innego? Na koniec dodam, że gaźnik jest dobrze wyregulowany, a cewka wymieniona.
Pzdr
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
bitels
|
Wysłany: Wto 16:18, 25 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Słabe ładowanie z alternatora , wymien prostownik selenowy na mostek gretz'a 4A (kupisz w każdym elektronicznym za grosze )podłączyć nie problem powinno sie poprawić.
Podnieś też iglicę w gaźniku może silnik dostaje za mało paliwa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawe86
|
Wysłany: Wto 17:23, 25 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
sprawdz jeszzce poziom paliwa w gazniku znaczy w komorze plywakowej, albo tez przepustowosc kranika bo objaw typowo jak by nie dostawala paliwa.....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 20:47, 25 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
|
No nie wiem, gaźnik był poddany sprawdzeniu przez mechanika, a prostownik trochę mi się zsajczał, kiedy źle podłączyłem akumulator. Może to przez to? Jeszcze zobaczę...
A może taki prostownik elektroniczny od skuter debicy? Tylko jaki?
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 20:49, 25 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawe86
|
Wysłany: Śro 18:24, 26 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
kup mostek gretza podobno lepiej na nim smiga niz na oryginalnym, a on kosztuje ok 8 zl na 11 A
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bitels
|
Wysłany: Czw 16:15, 27 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wystarczy na 4 ampery za 2 zlote
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 20:11, 27 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
|
Czy ktoś może powiedzieć czy instalacja tego jest trudna? Jak zdjąć stary selenowy prostownik?
4 A czy 11 A, bo przecież aku jest na 11 A ?
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 20:11, 27 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
ToX
|
Wysłany: Czw 20:44, 27 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Aku nie ma 11A a przynajmniej w SHL nie powinno o ile dobrze pamiętam! Bodajże oryginalny aku ma 6A. W każdym razie wymiana tego prostownika to banalna sprawa, wystarczy że będziesz miał schemat instalacji elektrycznej w SHL i poradzisz sobie bez dwóch zdań. A tutaj masz schemat: [link widoczny dla zalogowanych] . Gorzej będzie jeśli poprzedni właściciel kombinował coś z elektryką ale po podłączeniu kabli do innych podzespołów powinieneś dojść do tego jak zamontować mostek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 21:13, 27 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
|
No więc nie wiem czy mój poprzednik coś kombinował, dlatego zrobiłem parę zdjęć. Oto one:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
A z tego schematu to nic nie rozumiem
|
|
Powrót do góry |
|
|
ToX
|
Wysłany: Czw 23:43, 27 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Szczerze... Nic nie rozumiem z tych fotek... Masz dwa akumulatory ? A tak w ogóle to dopiero teraz zauważyłem że tak w ogóle mówimy o Gazelce... A ja na Gazeli mało się znam, ale moim zdaniem coś dziwnie wygląda ta Twoja elektryka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 23:49, 27 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
|
To ja już nie wiem, ktoś mi powiedział że można zastosować Prostownik elektroniczny od skutera dębicy (wsk 175) bo od m11 nie pasuje... A co do schematu instalacji to wiem że jest w 100% ok, tylko ten prostownik śmierdzi jak się włączy cokolwiek.
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawe86
|
Wysłany: Pią 8:42, 28 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
dlatego napisalem ze kup tem mostek na 11A bo ja taki do wski 175 kupilem, i spokojnie a te zdjecia to jest jakas masakra po co tyle prostownikow selenowych..... wystarczylby jak juz jeden, wywal je wszystkie , tam w gazeli chyba akumulatory sa rownolegle podpiete....???
albo neiw iem czy nie lepiej byloby wziac stojan z wski ten na 6 i 12V, zmiana mala a moze cieszyc, i wtedy jeden akumulator 6V i cewka napieciowa 6V no i zarowki tyl, klakson i postojuwka 6V a mijania 12 i tyle ja bym tak zrobil, slyszalem ze w tych wlasnie zaplonach na dwa aku to byla zawsze masakra z zaplonem...... ten pozniejszy byl o wiele wiele lepszy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
picek
|
Wysłany: Pią 12:37, 28 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zwoleń
|
Jak już komuś doradzamy to róbmy to z głową.
paweł86 w jaki sposób chcesz uzyskać 12V na podpięciu równoległym akumulatorów? W gazeli są podpięte szeregowo(tak przynajmniej wyjeżdżały z fabryki) Prostownik selenowy Haldex 3,5A wiec podzielam zdanie bitelsa że mostek gretza 4A spokojnie wystarczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 13:23, 28 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
|
Dziś pojechałem (z trudem) do elektromechanika i powiedział że najlepiej założyć taki prostownik jak w wsk 175 np. ten od skutera albo inny. Co do instalacji to stwierdził, że wszytko jest tak bardzo stare i oryginalne, że nawet prostownik jest od nowości nie zmieniany. Tak więc szukam prostownika i zmieniam... Starszy facet powiedział również, że przednia żarówka może być halogenowa
|
|
Powrót do góry |
|
|
bitels
|
Wysłany: Pią 16:33, 28 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Po pierwsze podłącz dobrze akumulatory !!!!! SZEREGOWO!!!
tj. pierwszy aku - zacisk plus do przewodu czerwonego instalacji z zacisku minus tego akumulatora złączka na plus drugiego akumulatora a minus tego drugiego akumulatora łączysz z masą czarny przewód.
Chodziliście do szkoły na fizykę!!!!!! Bo mi sie wydaje ,że przespaliście te lekcję.
Akumulator nie ma 6 czy 11 amper tylko 6 czy 11 Ah (czytaj amperogodzin )
To nie znaczy ,że cały czas można z niego pobrać 11 amper , bo można i więcej. To znaczy ,że taki z takiego akumulatora można w ciągu godziny czerpać prąd o natężeniu 11 amper, jeżeli zwiększymy pobór prądu sprawność o oczywiście spadnie.
Druga sprawa od kiedy to prąd płynie od akumulatora do alternatora (chyba tylko w przypadku prądnic obcowzbudnych, ale tu mamy alternator.
Prostownik dobiera sie do mocy prądnicy prądu zmiennego (alternatora) a ta w prądnicy zelmotu nie przekracza 3,5A.Nawet prostownik selenowy ma oznaczenie SPS 3,5.....
Nie kupuj ,żadnych prostowników w Dębicy to są zwykłe mostki Gretz,a jakie można kupić za grosze w każdym elektronicznym.
Jak chcesz to Ci zrobię taki prostownik. Podłączenie jest banalnie proste.
Ja u siebie zrobiłem tak ,że mostek schowałem w obudowie starego prostownika tak ,że współczesna elektronika nie szpeci historycznego motocykla. Wygląda jak oryginalny.
A tego elektromechanika to omija bym z daleka.
Halogenowa to on niech sobie założy ale do d....
Podnosi mi ciśnienie takie p.....
Aby zamontować halogenówkę musi być odbłyśniki i szkło całkiem innego typu po pierwsze wyższa temperatura ,a po drugie inny snop światła który do rozproszenia potrzebuje innego typu dyfuzora(czytaj szkła lampy przedniej).
A poza tym moc żarówki jest dużo wyższa i alternator nie da sobie rady i po krótkim czasie ulegnie spaleniu albo żarówka albo cewki.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bitels dnia Pią 16:51, 28 Mar 2008, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|