Autor |
Wiadomość
|
Gość
|
Wysłany: Pon 19:09, 02 Lis 2009 Temat postu: shl m17 W2 Sprzęgło |
|
|
|
Witam. Jak mocno należy dokręcic nakrętke wałka głównego w sprzęgle i tą miejszą nakrętkę na samej górze ściskającą tarcze??
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Doktor
|
Wysłany: Pon 20:14, 02 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
Z dynamometrem ręcznym to z jakieś 9-10 jednostek....
.
.
.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 20:23, 02 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
|
Śrubę na wałku głównym dokręciłem tak żeby dało się włożyć blaszkę i pierścień. Małą dałem na "czuja" ,próby obracania się tarczek odbyły się za pomocą kręcenia kołem. Sprzęgło da się wcisnąć, nie ślizga. Jest OK
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawe86
|
Wysłany: Pon 20:51, 02 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
do końca i tak żeby zabezpieczyć się dało
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 21:41, 02 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
|
pawe86 napisał: |
do końca i tak żeby zabezpieczyć się dało |
Tzn. do końca czy tak żeby tylko weszła ta okrągła blaszka pod pierścień i pierścień? A tą drugą to tylko na czuja się wkręca czy jest jakaś zasada??
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 22:52, 02 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
|
Do końca nie dokręcaj bo klamki nie wciśniesz, dokręć tak żeby blaszka weszła i pierścień w rowek. A tą małą tak na wyczucie, żeby tarczki się nie ślizgały, ale żeby też rozłączało. Wrzuć na 1 i kręć kołem to zobaczysz sam. Ja ze 2 dni z tym sprzęgłem walczyłem, bo się wytarł zabierak i o kosz tarł, dopiero dorobienie tulejki o długości 4 mm pomogło.
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawe86
|
Wysłany: Wto 9:14, 03 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
do końca albo i nie, zależy jak kto woli i jaką ma sprężynę, ja zawsze do końca dokręcam, bo lubię mieć nie slizgające się sprzęgło
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pawe86 dnia Wto 9:16, 03 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 20:14, 03 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
|
Ja nie mam do końca i nic się nie ślizga , uważaj przy zaginaniu zabezpieczenia żeby wałka nie zgiąć
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 22:43, 03 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
|
Dokręciłem prawie do końca. Zrobiłem naciecia na tym zabezpieczeniu żeby było można dobrze zagiąć i tak trafiły że jest dokręcona prawie do końca. A tą mniejszą to mi kumpel mechanik doradził, żebym ją tylko tyle dokręcił żeby weszła zawleczka. Jeszze mam pytanie czy wałek zdawczy może mieć luz tak ok 1 mmm ( to sie nazywa chyba ruch osiowy, do srodka silnika i z powrotem).
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawe86
|
Wysłany: Śro 9:04, 04 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
nie powinien miec takiego luzu, brak dystansowania skrzyni...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 9:07, 04 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
|
pawe86 napisał: |
nie powinien miec takiego luzu, brak dystansowania skrzyni... |
Możesz mi napisać w jaki sposób sie dystansuje??
Na czym to polega, gdzie się daję podkładkę i czy jedna czy wiecej??
|
|
Powrót do góry |
|
|
gawin
|
Wysłany: Śro 16:08, 04 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
wałek zdawczy nie powinien mieć luzu. być może nie masz dystansu na wałek główny skrzyni biegów - to taki pierścień/podkładka z jednej strony stożkowa od wewnątrz.
co do sprzęgła - ja robiłem jak przedmówcy - nakrętkę sprężyny aby tylko wszedł pierścień, nakrętkę tarczy dociskowej tylko tyle aby weszło zabezpieczenie.
jeśli sprzęgło się ślizga dokręć tą nakrętkę bardziej, jeśli się nie ślizga to tak jak mówię, oby weszło zabezpieczenie - wtedy będzie ładnie wysprzęglał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 21:24, 04 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
|
gawin napisał: |
wałek zdawczy nie powinien mieć luzu. być może nie masz dystansu na wałek główny skrzyni biegów - to taki pierścień/podkładka z jednej strony stożkowa od wewnątrz.
co do sprzęgła - ja robiłem jak przedmówcy - nakrętkę sprężyny aby tylko wszedł pierścień, nakrętkę tarczy dociskowej tylko tyle aby weszło zabezpieczenie.
jeśli sprzęgło się ślizga dokręć tą nakrętkę bardziej, jeśli się nie ślizga to tak jak mówię, oby weszło zabezpieczenie - wtedy będzie ładnie wysprzęglał. |
Znalazłem schemat sprzęgła i tam są elementy których nie ma w mojej skrzyni: 2 pierscienie osadcze . Czy to chodzi o pierścień zabezpieczający łożysko?? W mojej skrzyni było jeszcze takie jakby podkładka słoneczko między łożyskiem a tulejka wałka zdawczego. Na schematach też tego nie ma. Silnik juz złożony i nie wiem czy ten luz zlikwidować nie jest wielki ok 1 mm. Na co może to wpłynąć??
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 21:57, 04 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawe86
|
Wysłany: Czw 8:26, 05 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
moze to się skończyć wysypana skrzynią
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 20:03, 05 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
|
Może ktoś wrzucić na forum schemat takiej skrzyni i pokazać podkładkę dystansową?? czy to o taka podkładkę chodzi?? [link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 22:27, 05 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|