Autor |
Wiadomość
|
kolcjusz
|
Wysłany: Pią 18:11, 09 Cze 2017 Temat postu: Dziwna sytuacja z odpaleniem |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 02 Sty 2017
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Szanowni Koledzy,
Krótko mówiąc mam problem z odpaleniem Gazeli. Historia wygląda następująco: Pierwsze opalenie po całkowitym remoncie egzemplarza odbyło się bez problemów i motocykl zachowywał się wzorowo z tym że.... z cylindra podczas pracy wydobywał się dźwięk podobny do tego jaki wydają pierścienie uderzające o próg w cylindrze. Po przewertowaniu forum okazało się że przyczyną może być źle wybita strzałka na tłoku. Zdjąłem więc cylinder obróciłem tłok tak że zamki pierścieni znalazły się po stronie otworu wylotowego(kolanka) a strzałka w tej sytuacji skierowana została na gaźnik. Po tym zabiegu nastała zupełna cisza.. nic nie daje podlewanie, gaźnika nie ruszałem, zapłonu też, więc po samym obróceniu tłoka wydawało mi się, że powinna żyć.. a tu taka niespodzianka.. może ktoś ma jakiś pomysł, może ktoś coś pomoże. ??
Pozdrawiam,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
halcik
|
Wysłany: Sob 8:15, 10 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2251
Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Proste , nieszczelności pomiędzy cylindrem i karterem. Brak podciśnienia powoduje brak przepływu mieszanki do góry.
Zawsze możesz podlać pod świece i sprawdzić w ten sposób zapłon
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
szczesk
|
Wysłany: Sob 18:32, 10 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
Zwracam jeszcze uwagę, że w sinikach Wiatrowskich zamki mają być skierowane w stronę gaźnika, więc może dobrze że nie odpaliła
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bromba111
|
Wysłany: Sob 22:16, 10 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2011
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: kraków
|
Zamki w wiatrze mają być do gażnika!!! Zamki nie schodzą do okna dolotowego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kolcjusz
|
Wysłany: Nie 17:21, 11 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 02 Sty 2017
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Dziękuję za informacje, w związku z powyższym obrócę tłok jeszcze raz. Chociaż miałem nadzieję, że to co znalazłem na forum odnośnie zamków skierowanych w stronę gaźnika jest wiarygodne i rozwiąże problem ze wspomnianym na początku hałasem.... W obecnej sytuacji chyba nie mam więcej pomysłów skąd może brać się ten dźwięk. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Nie 23:33, 11 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2251
Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Tłok ustaw tak aby kołki były w miejscu w które nie przechodzi przez żaden kanał cylindra. Czytałem gdzieś o tlokach z fabrycznie źle naniesioną strzałką, trzeba ocenić samemu.
Dzwonić może przez brak fazowania okien
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
CZESIO1958
|
Wysłany: Pon 7:21, 12 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2079
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Myslowice
|
Dokładnie jak pisze halcik
Zamki pierścieni muszą trafiać na gładź między oknami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kolcjusz
|
Wysłany: Pon 22:44, 12 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 02 Sty 2017
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Tak więc po zdemontowaniu wszystkiego jeszcze raz wygląda na to że ze strzałką w stronę gaźnika zamki układają się lepiej tyle, że w tym układzie silnik nie zapalił ani razu... uszczelka pod cylindrem wymieniona, uszczelki gaźnika również. Nie wiem już co mam myśleć, pozycja tłoka chyba nie mogłaby mieć wpływu na ten stan rzeczy. Świeca mokra, iskra mogłaby konia zabić, na wszelki wielki wymieniony kondensator (po wymianie jakby przez chwilę chciał załapać).. W galerii zamieściłem zdjęcia (tutaj jeszcze nie mogłem) Kreski na tulei pokazują w którym miejscu znajdują się otwory na tłoku zamki.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Pon 22:53, 12 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2251
Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Podlałeś pod świece jak pisałem, przepustnica do góry albo wyjmij ją w ogóle
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
JCB
|
Wysłany: Wto 8:18, 13 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Centralna
|
A te stuki o których mowa w pierwszym poście ? Może to spalanie detonacyjne - może zapłon był tak wczesny , że ledwo chodziła ? Płytka przerywacza dokręcona a zapłon ustawiony ? Może jest luźna i żyje własnym życiem a kąt wyprzedzenia jest już poza strefą możliwego zapłonu ?
Jak świeca mokra - sprawdziłbym na innej ta może już nie zadziałać.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JCB dnia Wto 8:19, 13 Cze 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
kolcjusz
|
Wysłany: Wto 13:02, 13 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 02 Sty 2017
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Witam,
Tak jak napisałem w pierwszym poście, podlewanie nic nie daje. Jeżeli chodzi o ustawienia wszystkie były dobre, Gazelą odbyłem jazdę testową i zachowywała się naprawdę wzorowo (poza tym hałasem oczywiście). Dzisiaj wymienię jeszcze raz kondensator i spróbuję z nową świecą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Wto 13:27, 13 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2251
Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Tylko kopiesz, czy na pych też próbowałeś? Nie ma cudów, jak paliwo i iskra we właściwym momencie jest to nie ma cudów. Na jak ustawiasz zapłon (mm), podładuj akumulator
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
JCB
|
Wysłany: Wto 14:03, 13 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Centralna
|
No zależy co za cuda uznać Gazelę z fabrycznym zapłonem łatwo zalać a żeby ją potem przedmuchać to czasem zdrowo sie trzeba namęczyć.
Jak kto nie przyzwyczajony to i zniechęcić się można.
Kiedyś po glebie na żwirowni moja się tak zalała , że myślałem już o noclegu pod gołym niebem
Z CDI i gaźnikiem po regenracji to nie ten sam sprzęt.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Wto 14:07, 13 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2251
Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
To też prawda, chodź u mnie testowane jest to na silniku S33 - ciężko zalać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kolcjusz
|
Wysłany: Śro 9:24, 14 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 02 Sty 2017
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
A więc jeszcze raz przyjrzałem się kombinacji tłok - cylinder. I wynikło raczej jednoznacznie, że jedyna słuszna pozycja to ta z zamkami skierowanymi w stronę gaźnika (strzałka nominalnie wskazuje wydech).
Poniżej zdjęcie ze strzałką w kierunku gaźnika:
Widać jak wycięcia tłoka nie pokrywają się z wycięciami tulei.
I drugie zdjęcie ze strzałką w kierunku wydechu:
Po za tym jak słusznie zauważył bromba111:
Cytat: |
Zamki w wiatrze mają być do gażnika!!! Zamki nie schodzą do okna dolotowego. |
Pozdrawiam,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|