Autor |
Wiadomość
|
Gość
|
Wysłany: Czw 18:26, 05 Lis 2009 Temat postu: [M17] banalne pytanie - skrzynia |
|
|
|
Witam. Czy w Gazeli shl z silnikiem wiatr po każdym biegu jest luz??
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
CZESIO1958
|
Wysłany: Czw 18:54, 05 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2079
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Myslowice
|
Z tego co mi wiadowmo luz jest tylko miedzy 1 a 2.
O żadnym innym nie slyszałem i nie czulem w silnikach które eksploatowałem (kiedyś)
Czyżbyś Ty miał luz co bieg??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzysiek
|
Wysłany: Czw 19:22, 05 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: boguchwała
|
W mojej shl jest luz miedzy 1a2 i 3a4
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 19:41, 05 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
|
CZESIO1958 napisał: |
Z tego co mi wiadowmo luz jest tylko miedzy 1 a 2.
O żadnym innym nie slyszałem i nie czulem w silnikach które eksploatowałem (kiedyś)
Czyżbyś Ty miał luz co bieg?? |
,
No na to wyglada. Tzn. złożyłem niedawno silnik i jeszcze go nie włożyłem do ramy wciąż jest na stole. Ręcznie przełączam i jak przełączam od dołu-jedynki to za każdym pstryknięciem na zmiane wałek zdawczy się kręci następne przełączenie zazębia i ciężko nim kręcić( no ale jest wał i cylinder z głowicą zamontowany) póżniej znów luz i tak dalej. Z powrotem to samo. Źle coś złożyłem?? Czy wogóle da się skrzynię źle złożyć?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 19:56, 05 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
|
W mojej WSK 175 skrzynia jest dobrze złożona (żyję w takim przekonaniu ) i też jak dobrze nie wbiję biegu to jest luz . Tez się nad tym zastanawiałem ale jakoś się przyzwyczaiłem
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 19:59, 05 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
|
W sumie logicznie mysląc to przecież w aucie jak sie przełącza biegi to też za każdym razem trzeba luz przejść.
|
|
Powrót do góry |
|
|
drix1994
|
Wysłany: Czw 20:16, 05 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
u mnie w m11w.. oczywiście, że jest luuz. I ktoś tu na forum pisał, że jest luz między 1a2 i 3a4. Tyle, że jak wszystko jest ok, to ciężko go wyczuć. pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kotekkiti
|
Wysłany: Czw 21:30, 05 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: psk
|
te dodatkowe luzy jet możliwe, że będą, przyczyną są najczęściej lekko wyrobione wałki/tryby no i główna sprawa jeśli nie jest wszystko dobrze zdystansowane, ale przeważnie na odpalonym silniku rzadkością jest żeby wrzucić taki luz inny niż pomiędzy 1 i 2 biegiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 21:37, 05 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
|
kotekkiti napisał: |
te dodatkowe luzy jet możliwe, że będą, przyczyną są najczęściej lekko wyrobione wałki/tryby no i główna sprawa jeśli nie jest wszystko dobrze zdystansowane, ale przeważnie na odpalonym silniku rzadkością jest żeby wrzucić taki luz inny niż pomiędzy 1 i 2 biegiem |
Na czym polega te dystansowanie ?? Jaka to podkładka i gdzie ja trzeba podłożyć. Na schemacie skrzyni nic takiego nie ma?? Możesz mi wytłumaczyć o co w tym chodzi? Zamierzam rozebrać ponownie silnik bo wciąż mnie dręczy luz osiowy wałka zdawczego, ale muszę wiedzieć najpierw co należy zrobić
|
|
Powrót do góry |
|
|
kotekkiti
|
Wysłany: Czw 22:48, 05 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: psk
|
no właśnie między innymi ten luz osiowy wałka zdawczego może być przyczyną tych dodatkowych luzów, skrzynię się powinno tak samo zdystansować, (żeby nie było luzów osiowych) tak jak na wale korbowym - widziałem jakiś opis na forum, tego silnika s32 jeszcze nie składałem, ale na pewno występuję podkładka(i) dystansowa na wałku zdawczym, oraz na koszu sprzęgła do wyregulowania położenia całego bębna sprzęgła
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 22:58, 05 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
|
kotekkiti napisał: |
no właśnie między innymi ten luz osiowy wałka zdawczego może być przyczyną tych dodatkowych luzów, skrzynię się powinno tak samo zdystansować, (żeby nie było luzów osiowych) tak jak na wale korbowym - widziałem jakiś opis na forum, tego silnika s32 jeszcze nie składałem, ale na pewno występuję podkładka(i) dystansowa na wałku zdawczym, oraz na koszu sprzęgła do wyregulowania położenia całego bębna sprzęgła |
Ten silniek to nie s32 . To jest W2
|
|
Powrót do góry |
|
|
drix1994
|
Wysłany: Czw 23:02, 05 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
po szukaj sobie w postach użytkownika pawe86, on gdzieś w którymś temacie pisał, mniej więcej jak z dystansować skrzynie...a czy silnik s32, w2, w2a czy inne to dystansowanie mniej więcej wygląda tak samo w każdym (tak mi sie wydaję..) pozdro.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez drix1994 dnia Czw 23:05, 05 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
kotekkiti
|
Wysłany: Pią 10:58, 06 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: psk
|
drix1994 napisał: |
...a czy silnik s32, w2, w2a czy inne to dystansowanie mniej więcej wygląda tak samo w każdym (tak mi sie wydaję..) pozdro. |
dokładnie, zapomniałem sobie że tu chodzi o w2, ale wszędzie jest tak samo, każda starsza skrzynia z wiekiem się trochę wyrabia, tak samo te mosiężne tulejki w której pracują wałki itp, dlatego powinno się zdystansować. JA na przykład dystansuję w ten sposób składam skrzynie razem z karterami, bez uszczelki, na sucho i sprawdzam czy jest luz, jeśli jakiś występuje (mowa o osiowym) to zakładam podkładki dystansujące z jednej i drugiej strony wałka tak żeby zlikwidować całkowicie luz, później po złożeniu już silnika na gotowo, dojdzie do tego wymiar zgniecionej uszczelki (ok 0,3 -05 mm)i to jest luz który powinien pozostać - nie wiem jak tam było oryginalnie z luzami ale ja tak robię, to samo dotyczy się wału. Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Demmli
|
Wysłany: Pią 22:56, 12 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łuków
|
Z tego co ja słyszałem to luz powinien być między każdym biegiem. Ja swoją skrzynię składałem bardzo dokładnie i skrupulatnie i właśnie uzyskałem takie luzy. Zaden nie jest przeszkodą do zmiany przełożenia na kolejne a wszystko cyka jak w zegarku :-)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
golot
|
Wysłany: Sob 12:42, 13 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Tak między każdymi biegami jest luz (musi być).
Skrzynia i jej automat przełączający biegi jest tak zaprojektowany że przy poprawnym złożeniu nie powinniśmy, podczas normalnego użytkowania, włączać luzu między 2,3 czy 3,4 chyba że się postaramy nie wciskając dźwigni biegów do oporu.
uogólniając - możliwe jest włączenie luzu między każdym z biegów
pozdro golot
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|