Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / W2->[M17] banalne pytanie - skrzynia

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
[M17] banalne pytanie - skrzynia <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Czw 18:26, 05 Lis 2009 Temat postu: [M17] banalne pytanie - skrzynia







Witam. Czy w Gazeli shl z silnikiem wiatr po każdym biegu jest luz??
Powrót do góry
CZESIO1958
PostWysłany: Czw 18:54, 05 Lis 2009 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2079
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myslowice

Wesoly Z tego co mi wiadowmo luz jest tylko miedzy 1 a 2.
O żadnym innym nie slyszałem i nie czulem w silnikach które eksploatowałem (kiedyś)
Czyżbyś Ty miał luz co bieg??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiek
PostWysłany: Czw 19:22, 05 Lis 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: boguchwała

W mojej shl jest luz miedzy 1a2 i 3a4

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Czw 19:41, 05 Lis 2009 Temat postu:







CZESIO1958 napisał:
Wesoly Z tego co mi wiadowmo luz jest tylko miedzy 1 a 2.
O żadnym innym nie slyszałem i nie czulem w silnikach które eksploatowałem (kiedyś)
Czyżbyś Ty miał luz co bieg??
,

No na to wyglada. Tzn. złożyłem niedawno silnik i jeszcze go nie włożyłem do ramy wciąż jest na stole. Ręcznie przełączam i jak przełączam od dołu-jedynki to za każdym pstryknięciem na zmiane wałek zdawczy się kręci następne przełączenie zazębia i ciężko nim kręcić( no ale jest wał i cylinder z głowicą zamontowany) póżniej znów luz i tak dalej. Z powrotem to samo. Źle coś złożyłem?? Czy wogóle da się skrzynię źle złożyć?
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Czw 19:56, 05 Lis 2009 Temat postu:







W mojej WSK 175 skrzynia jest dobrze złożona (żyję w takim przekonaniu Mruga) i też jak dobrze nie wbiję biegu to jest luz Kwasny. Tez się nad tym zastanawiałem ale jakoś się przyzwyczaiłem Zdegustowany
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Czw 19:59, 05 Lis 2009 Temat postu:







W sumie logicznie mysląc to przecież w aucie jak sie przełącza biegi to też za każdym razem trzeba luz przejść.
Powrót do góry
drix1994
PostWysłany: Czw 20:16, 05 Lis 2009 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

u mnie w m11w.. oczywiście, że jest luuz. I ktoś tu na forum pisał, że jest luz między 1a2 i 3a4. Tyle, że jak wszystko jest ok, to ciężko go wyczuć. pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kotekkiti
PostWysłany: Czw 21:30, 05 Lis 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: psk

te dodatkowe luzy jet możliwe, że będą, przyczyną są najczęściej lekko wyrobione wałki/tryby no i główna sprawa jeśli nie jest wszystko dobrze zdystansowane, ale przeważnie na odpalonym silniku rzadkością jest żeby wrzucić taki luz inny niż pomiędzy 1 i 2 biegiem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Czw 21:37, 05 Lis 2009 Temat postu:







kotekkiti napisał:
te dodatkowe luzy jet możliwe, że będą, przyczyną są najczęściej lekko wyrobione wałki/tryby no i główna sprawa jeśli nie jest wszystko dobrze zdystansowane, ale przeważnie na odpalonym silniku rzadkością jest żeby wrzucić taki luz inny niż pomiędzy 1 i 2 biegiem


Na czym polega te dystansowanie ?? Jaka to podkładka i gdzie ja trzeba podłożyć. Na schemacie skrzyni nic takiego nie ma?? Możesz mi wytłumaczyć o co w tym chodzi? Zamierzam rozebrać ponownie silnik bo wciąż mnie dręczy luz osiowy wałka zdawczego, ale muszę wiedzieć najpierw co należy zrobić
Powrót do góry
kotekkiti
PostWysłany: Czw 22:48, 05 Lis 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: psk

no właśnie między innymi ten luz osiowy wałka zdawczego może być przyczyną tych dodatkowych luzów, skrzynię się powinno tak samo zdystansować, (żeby nie było luzów osiowych) tak jak na wale korbowym - widziałem jakiś opis na forum, tego silnika s32 jeszcze nie składałem, ale na pewno występuję podkładka(i) dystansowa na wałku zdawczym, oraz na koszu sprzęgła do wyregulowania położenia całego bębna sprzęgła

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Czw 22:58, 05 Lis 2009 Temat postu:







kotekkiti napisał:
no właśnie między innymi ten luz osiowy wałka zdawczego może być przyczyną tych dodatkowych luzów, skrzynię się powinno tak samo zdystansować, (żeby nie było luzów osiowych) tak jak na wale korbowym - widziałem jakiś opis na forum, tego silnika s32 jeszcze nie składałem, ale na pewno występuję podkładka(i) dystansowa na wałku zdawczym, oraz na koszu sprzęgła do wyregulowania położenia całego bębna sprzęgła


Ten silniek to nie s32 . To jest W2
Powrót do góry
drix1994
PostWysłany: Czw 23:02, 05 Lis 2009 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

po szukaj sobie w postach użytkownika pawe86, on gdzieś w którymś temacie pisał, mniej więcej jak z dystansować skrzynie...a czy silnik s32, w2, w2a czy inne to dystansowanie mniej więcej wygląda tak samo w każdym (tak mi sie wydaję..) pozdro.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez drix1994 dnia Czw 23:05, 05 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kotekkiti
PostWysłany: Pią 10:58, 06 Lis 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: psk

drix1994 napisał:
...a czy silnik s32, w2, w2a czy inne to dystansowanie mniej więcej wygląda tak samo w każdym (tak mi sie wydaję..) pozdro.

dokładnie, zapomniałem sobie że tu chodzi o w2, ale wszędzie jest tak samo, każda starsza skrzynia z wiekiem się trochę wyrabia, tak samo te mosiężne tulejki w której pracują wałki itp, dlatego powinno się zdystansować. JA na przykład dystansuję w ten sposób składam skrzynie razem z karterami, bez uszczelki, na sucho i sprawdzam czy jest luz, jeśli jakiś występuje (mowa o osiowym) to zakładam podkładki dystansujące z jednej i drugiej strony wałka tak żeby zlikwidować całkowicie luz, później po złożeniu już silnika na gotowo, dojdzie do tego wymiar zgniecionej uszczelki (ok 0,3 -05 mm)i to jest luz który powinien pozostać - nie wiem jak tam było oryginalnie z luzami ale ja tak robię, to samo dotyczy się wału. Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Demmli
PostWysłany: Pią 22:56, 12 Lut 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łuków

Z tego co ja słyszałem to luz powinien być między każdym biegiem. Ja swoją skrzynię składałem bardzo dokładnie i skrupulatnie i właśnie uzyskałem takie luzy. Zaden nie jest przeszkodą do zmiany przełożenia na kolejne a wszystko cyka jak w zegarku :-)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
golot
PostWysłany: Sob 12:42, 13 Lut 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Tak między każdymi biegami jest luz (musi być).
Skrzynia i jej automat przełączający biegi jest tak zaprojektowany że przy poprawnym złożeniu nie powinniśmy, podczas normalnego użytkowania, włączać luzu między 2,3 czy 3,4 chyba że się postaramy nie wciskając dźwigni biegów do oporu.

uogólniając - możliwe jest włączenie luzu między każdym z biegów

pozdro golot


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / W2->[M17] banalne pytanie - skrzynia
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group