Autor |
Wiadomość
|
mruty
|
Wysłany: Wto 20:11, 24 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
"Bitels" dobrze wiedzieć ale czy w przypadku wału z wsk-i większe łożysko znaczy lepsze? Swój wał muszę robić więc może od razu poszukam od wsk-i zrobię mu remont to na dłużej starczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
arthek
|
Wysłany: Śro 14:06, 25 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KIELCE
|
A czy pod względem wagi, wały od gazeli i wsk'i sa takie same ?
Mają jednakową wagę ?
Jak z drganiami silnika W- 2 po założeniu wału od wski ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 16:40, 27 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
|
Dziś przyszedł tłok z niedawno wspomnianej aukcji. Teraz pluje sobie w brodę, że nie zwróciłem uwagi na selekcję tłoka, bo wydaje mi się że mam za duży luz. Mam 4 grupę selekcyjną cylindra, a tłok ma zieloną plamkę. Tylko problem w tym, że nie wiem którą grupę selektywną oznacza zielona plamka.
Wymiary tłoka z tolerancją 0,05mm
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Jak wrzucę tłoka do cylka i w szczelinę wsunę blaszki szczelinomierza to zmierzę "jako tako" w ten sposób luz montarzowy?
|
|
Powrót do góry |
|
|
arthek
|
Wysłany: Sob 8:53, 28 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KIELCE
|
Luz montażowy to 0,06 mm.
Żeby go poprawnie zmierzyć trzeba niestety mieć średnicówkę mikrometryczną lub mikrometr do otworów aby zmierzyć cylinder.
Cylinder mierzymy 10 mm od powierzchni głowicy , w połowie jego wysokości i 10 mm od dolnej krawędzi, aby sprawdzić jego stożkowatość.
Na każdej wysokości mierzymy w dwóch płaszczyznach ( obracamy średnicówkę o 90") aby zmierzyć ewentualną owalizację cylindra.
Po takim pomiarze cylindra dobieramy tłok z luzem 0,06 mm.
Tłok mierzymy mikrometrem dokonując jego pomiaru w odległości 10 mm od jego dolnej krawędzi w dwóch płaszczyznach przesuniętych o 90" ( podobnie jak przy cylindrze) .Tłok zwęża się ku górze i mierzenie jego wymiaru w okolicach pierścieni nie ma większego sensu.Podobnie w okolicach sworznia tłoka , tłok jest owalizowany i również pomiar w tym miejscu mija się z celem.
Dla Ciebie ważny wymiar tłoka w tym przypadku ( w/g zdjęcia ) to 60.95 mm.
Musisz teraz pomierzyć cylinder żeby wiedzieć jaki masz luz montażowy.
Blaszką szczelinomierza ...hmm, może i coś się zmierzy.Jeśli już będziesz mierzył tą blaszką to trzeba ją włożyć między tłok a cylinder od strony dolnego płaszcza tłoka , nie od strony pierścieni.
Nie zapomnij o "obróbce cieplnej" tłoka.
Mam nadzieję że pomogłem .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez arthek dnia Sob 9:03, 28 Maj 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 12:49, 29 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
|
Dzięki wielkie arthek wyjaśniłeś mi sporo na temat tego pasowania Masz u mnie piwo za obszerny opis i dokładne wyjaśnienie Cóż, teraz tylko czekam na dopływ gotówki żeby zakupić jakiś wał. Jak kupie i zacznę składać silnik to dam znać jak mi idzie.
Edit:
Wiecie moze jakimi kolorami byly oznaczane poszczególne grupy selektywne tłokow? Mając na mysli "obróbkę cieplną" miałeś na mysli docieranie?
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 10:59, 30 Maj 2011, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 19:34, 07 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
|
Prace ruszyły z miejsca. Jutro powinienem mieć juz w domu wal. Nawiasem mówiąc (musze sie pochwalic ) kupiłem takze elektroniczny zapłon od Sofchjanka zobaczymy jak sie będzie spisywał. Odnośnie wału to wiecie może, jaki powinien byc luz montarzowy tulejki korbowodu? W piątek zawioze na warsztaty szkolne cylinder i tłok do zmierzenia oraz wal do rozwiercenia tulejki.
|
|
Powrót do góry |
|
|
motomaciey
|
Wysłany: Wto 20:24, 07 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz
|
Kupiłeś moduł do "platynowca" czy cały układ bezstykowy ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 22:14, 07 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
|
Kompletny układ, prototyp.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|