Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / W2->[m17] Czy to dźwięk za dużego luzu montażowego w cylindrze?

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
[m17] Czy to dźwięk za dużego luzu montażowego w cylindrze? <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
mruty
PostWysłany: Wto 20:11, 24 Maj 2011 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

"Bitels" dobrze wiedzieć ale czy w przypadku wału z wsk-i większe łożysko znaczy lepsze? Swój wał muszę robić więc może od razu poszukam od wsk-i zrobię mu remont to na dłużej starczy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arthek
PostWysłany: Śro 14:06, 25 Maj 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KIELCE

A czy pod względem wagi, wały od gazeli i wsk'i sa takie same ?
Mają jednakową wagę ?
Jak z drganiami silnika W- 2 po założeniu wału od wski ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pią 16:40, 27 Maj 2011 Temat postu:







Dziś przyszedł tłok z niedawno wspomnianej aukcji. Teraz pluje sobie w brodę, że nie zwróciłem uwagi na selekcję tłoka, bo wydaje mi się że mam za duży luz. Mam 4 grupę selekcyjną cylindra, a tłok ma zieloną plamkę. Tylko problem w tym, że nie wiem którą grupę selektywną oznacza zielona plamka.

Wymiary tłoka z tolerancją 0,05mm

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Jak wrzucę tłoka do cylka i w szczelinę wsunę blaszki szczelinomierza to zmierzę "jako tako" w ten sposób luz montarzowy?
Powrót do góry
arthek
PostWysłany: Sob 8:53, 28 Maj 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KIELCE

Luz montażowy to 0,06 mm.
Żeby go poprawnie zmierzyć trzeba niestety mieć średnicówkę mikrometryczną lub mikrometr do otworów aby zmierzyć cylinder.
Cylinder mierzymy 10 mm od powierzchni głowicy , w połowie jego wysokości i 10 mm od dolnej krawędzi, aby sprawdzić jego stożkowatość.
Na każdej wysokości mierzymy w dwóch płaszczyznach ( obracamy średnicówkę o 90") aby zmierzyć ewentualną owalizację cylindra.
Po takim pomiarze cylindra dobieramy tłok z luzem 0,06 mm.
Tłok mierzymy mikrometrem dokonując jego pomiaru w odległości 10 mm od jego dolnej krawędzi w dwóch płaszczyznach przesuniętych o 90" ( podobnie jak przy cylindrze) .Tłok zwęża się ku górze i mierzenie jego wymiaru w okolicach pierścieni nie ma większego sensu.Podobnie w okolicach sworznia tłoka , tłok jest owalizowany i również pomiar w tym miejscu mija się z celem.
Dla Ciebie ważny wymiar tłoka w tym przypadku ( w/g zdjęcia ) to 60.95 mm.
Musisz teraz pomierzyć cylinder żeby wiedzieć jaki masz luz montażowy.
Blaszką szczelinomierza ...hmm, może i coś się zmierzy.Jeśli już będziesz mierzył tą blaszką to trzeba ją włożyć między tłok a cylinder od strony dolnego płaszcza tłoka , nie od strony pierścieni.
Nie zapomnij o "obróbce cieplnej" tłoka.

Mam nadzieję że pomogłem .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez arthek dnia Sob 9:03, 28 Maj 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Nie 12:49, 29 Maj 2011 Temat postu:







Dzięki wielkie arthek wyjaśniłeś mi sporo na temat tego pasowania Padam Masz u mnie piwo za obszerny opis i dokładne wyjaśnienie Mruga Cóż, teraz tylko czekam na dopływ gotówki żeby zakupić jakiś wał. Jak kupie i zacznę składać silnik to dam znać jak mi idzie.

Edit:
Wiecie moze jakimi kolorami byly oznaczane poszczególne grupy selektywne tłokow? Mając na mysli "obróbkę cieplną" miałeś na mysli docieranie?


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 10:59, 30 Maj 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Wto 19:34, 07 Cze 2011 Temat postu:







Prace ruszyły z miejsca. Jutro powinienem mieć juz w domu wal. Nawiasem mówiąc (musze sie pochwalic Wesoly) kupiłem takze elektroniczny zapłon od Sofchjanka zobaczymy jak sie będzie spisywał. Odnośnie wału to wiecie może, jaki powinien byc luz montarzowy tulejki korbowodu? W piątek zawioze na warsztaty szkolne cylinder i tłok do zmierzenia oraz wal do rozwiercenia tulejki.
Powrót do góry
motomaciey
PostWysłany: Wto 20:24, 07 Cze 2011 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

Kupiłeś moduł do "platynowca" czy cały układ bezstykowy ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Wto 22:14, 07 Cze 2011 Temat postu:







Kompletny układ, prototyp.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 Strona 3 z 3

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / W2->[m17] Czy to dźwięk za dużego luzu montażowego w cylindrze?
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group