Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Wszystko o Forum->Wybór świecy do silnika W2A (SHL M11W)

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Wybór świecy do silnika W2A (SHL M11W) <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
lucjan
PostWysłany: Sob 9:29, 09 Kwi 2022 Temat postu: Wybór świecy do silnika W2A (SHL M11W)


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 09 Kwi 2022
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Cześć wszystkim! Właśnie skończyłem generalny remont mojej SHLki i zastanawiam się nad doborem świecy. Mam stare opracowania, ale oczywiście posługują się one modelami świec sprzed jakichś pięćdziesięciu lat Wesoly Czy może ktoś polecić jakiegoś sprawdzonego producenta i model? Dzięki! Pozdrowienia z Przemyśla Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Sob 23:29, 09 Kwi 2022 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2251
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

U mnie niezmiennie iskra 75s, choć pisze o silniku s32, s33, zwykła wsk 125 i MZ es250/2 i ts250/1. Może minęło 50 lat, ale ciepłota jest wyznaczana w ten sam sposób, to znaczy nic się nie zmieniło i świece które widnieja w instrukcji nadal są zalecane do tego silnika. W MZ wiem że mam złe, ale z racji jazdy na małym dystansie mają szansę się wyczyścić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seba101626
PostWysłany: Nie 3:29, 10 Kwi 2022 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 434
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna

@halcik - to może zrobisz nam mały wykład dotyczące tego, jakie świece są odpowiednie do danego użytkownika?
Ja tak wstępnie proponuję Iskrę F80, ale w swojej Gazeli (z zapłonem CDI) Iska F100 też dawała radę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pon 17:51, 11 Kwi 2022 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2251
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

@seba101626 haha ale jaki wykład. Zakładamy oryginalną świecę i jeździmy, trasy minimum 15km. Regulujemy ustawienia gaźnika i dążymy do tego, aby świeca była jak najbliższa kawy z mlekiem.
Po takiej regulacji następuje kluczowe pytanie. Ile kilometrów chcemy wykonywać podczas rutynowych wypadów. W moim przypadku dla MZ którym dojeżdżam niecałe 5km do pracy problemem było narastanie, a następnie zarzucanie nagarem świecy, przy oleju jaki stosuje. Sytuacja nie występowała gdy motocyklem pokonywałem raz w tygodniu dystans większy niż 10km.
Wymiana świecy na cieplejszą to znaczy z Izolator 270 na iskrę 75s wyeliminowała ten problem z racji szybszego dogrzewania się świecy i szybszego rozpoczęcia wypalania nagaru.

Sposób ten nie przywiduje zmiany stylu jazdy z przejażdżki w mocne obciążanie, czy to w terenie, czy sprinty. Jazda przy większym obciążeniu (cieplnym silnika) może powodować przy złym doborze świecy do przegrzania i samozapłonu/spalania stukowego. W takim wypadku należy powrócić do zalecanej świecy lub założyć o wyższym numerze i kontrolnie lub najpierw zweryfikować gaźnik i zapłon jak dla zbyt ubogiej mieszanki.

Dlatego z uporem maniaka często przypominam, że przepalanie motocykla 2t w garażu to powolne jego zabijanie Wesoly Nie piszę tego tylko w kontekście świecy, ale o świecy tu piszemy. jeśli nie damy się dogrzać silnikowi to następuje stopniowe zarzucanie świecy, ale także przy niższych temperaturach silnik łapie wilgoć ze spalania plus produkty niepełnego spalania, które są żrące plus duże zużycie silnika przez ciągłą pracę na zimnym silniku (słabe smarowanie elementów).

Podsumowując pierwsza i najważniejsza jest świadoma regulacja. Nie da się ustawić gaźnika gdy ktoś pokonuje 5km, ponieważ silnik nie jest wtedy dogrzany w stopniu optymalnym. Dalej, zmiana sposobu eksploatacji również może powodować konieczność wprowadzenia zmian. Można zrobić tak jak ja zmieniając świecę lub można odpowiednio zubożyć mieszankę, ale wydaje mi się, że łatwiej zmienić świecę na odpowiednią w momencie gdy chcemy wjechać w 100km podróż, niż zaczynać regulację od nowa.

Offtop: Sezon już blisko, a ja chwilowo zabiegany przesuwam kolejny raz pracę przy mojej reanimowanej SHL.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Wszystko o Forum->Wybór świecy do silnika W2A (SHL M11W)
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group