Autor |
Wiadomość
|
Gazela
|
Wysłany: Nie 22:41, 28 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Jakie tulejki?
Wszystko nowe.
Tłok, sworzeń, tulejka korbowodu i cała reszta też.
Sam go składałem, ekstra wszystko spasowane a stuka tak około do 500 obrotów na minutę a potem mija i aż pięknie miałczy.
Nie wiem nic się nie zmieniło po 500 km.
Wczoraj zrobiłem zmianę oleju w skrzyni.
Jutro zajrzę pod głowicę.
Ale cylindra nie będę ściągał chyba.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Polonez
|
Wysłany: Pon 17:30, 29 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Spróbuj delikatnie pokręcić gazem, tak że przepustnica się prawie nie ruszy ale napnie na lince, jeśli stukanie zniknie to wina przepustnicy i nie masz się co martwić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Pon 22:31, 29 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
No niestety to nie to.
Stuka dalej.
To jest takie stukanie jak by ktoś małym młoteczkiem w żeberko cylindra pukał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
M17Kamil
|
Wysłany: Pon 23:19, 29 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 16 Lip 2012
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Izbiska
|
A jeżeli silnik sie zagrzeje to też puka na niskich obrotach?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Wto 11:40, 30 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Tak
Na ciepłym też puka.
Dziś zajrzę pod głowicę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Wto 17:44, 30 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
No i jest winowajca (moim zdaniem).
Znalazłem po zdjęciu głowicy przeciek pod uszczelką.
Ale to nie stuka tylko świadczy o źle przykręconej głowicy.
[link widoczny dla zalogowanych]
tu lepiej widać
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
A przyczyną stukania jest luz między tłokiem a cylindrem.
Źle dobrany tłok.
Luzik jest jak w starym tłoku około 0,8 mm.
Ot cały problem.
Ruszać nim można w osi od wydechu do gaźnika.
Ale trudno, nie sprawdziłem przed zamontowaniem.
Tłok był wizualnie bardzo srebrny, taki badziewny kolor miał no i to się potwierdziło teraz.
Przepychając go palcami bez zdejmowania cylindra to też puka.
A tu już złożony.
[link widoczny dla zalogowanych]
a to jak pyka po złożeniu
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marco
|
Wysłany: Wto 22:12, 30 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Jak pukanie zacznie cichnąć, to znaczy że tłok się zaciera
Pomyślnego docierania bez zbędnych problemów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pawlasty
|
Wysłany: Wto 22:27, 30 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Trochę mnie zmartwiłeś tym stukaniem, bo ja też niedawno odebrałem od Pana Lubińskiego cylinder z regeneracji. Mam nadzieję, że nie będę miał takich problemów... na dniach postaram się złożyć silnik i zobaczymy co z tego wyjdzie.
PS. Dzięki za odpowiedź na PW
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dudek83
|
Wysłany: Wto 22:32, 30 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Jeśli możesz ruszać tłokiem tylko w osi gaźnik-wydech to wcale nie znaczy że tłok jest za luźny bo dobre tłoki są owalizowane a więc bliżej denka mają mniejszą średnicę i przez to może trochę się obkręcać na sforzniu. Tłoki mierzy się na dole. U mnie też coś brzęczy ale myślę że to pierścienie bo kupiłem w skuter dębica. Nie wiem skąd są ale mają przynajmniej fazy a nie tak jak inne. A w W2 są szerokie kanały i bez faz by popękały. Jeszcze mogą dzwonić żeberka-spróbuj powkładać na chwile kawałki gumy pomiędzy żeberka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Wto 22:41, 30 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Już kombinowałem z żeberkami.
To wyraźnie słychać z cylindra.
Pawlasty sprawdź bez pierścieni jak on leży.
Trochę mnie to wk.... bo jest jak przed remontem prawie.
Przestałem się tym już martwić.
Tylko wstyd jak gdzieś podjadę i się chwalę że po remoncie a kobiety pytają a co tak wali.
Ale jak dostaje obciążenie to przestaje.
Mam przecież drugi silnik więc może go zimą zrobię też i wtedy dopilnuję pasowania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
M17Kamil
|
Wysłany: Śro 7:18, 31 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 16 Lip 2012
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Izbiska
|
Jakiego oleju do mieszanki uzywasz i w jakiej proporcji? Bo tłok juz troche nagaru zebrał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Śro 7:55, 31 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Przejechałem już 600 km.
Z tego 500 przejechałem na miksolu
a teraz kupuję 2T z orlenu, chyba półsyntetyk.
Z tym że te 500km przejechałem z większą dawką oleju
i miałem iglicę wyżej żeby mieszanka była bogatsza.
A teraz obniżyłem iglicę i oleju 100ml/5l daję.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mruty
|
Wysłany: Śro 19:12, 31 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
Paweł chcesz po 600km przyjąć że silnik się dotarł? Żebyś się nie zdziwił... Ja mam zamiar docierać przez 1500-2000 kilometrów z mieszanką 1:20. Niestety nie pojeżdżę już sobie bo straciłem obydwa hamulce a części już nie zdążę kupić i zamontować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Śro 19:23, 31 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Ja myślę że z takimi luzami to już nie ma co docierać.
ostatnio zatankowałem do pełna 1/50.
A teraz jak sprawdziłem luz na tłoku i tulejce korbowodu to nie ma sensu.
Do dupy szlif i chromolę to.
Szlif pewnie dobry ale pasowanie na oko było.
Co ma mi się tam docierać jak są luzy?
I tak chodzi jak po 30 000 przebiegu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
towot
|
Wysłany: Śro 22:10, 31 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Coś mi się wydaje, że Pan Lub...ski chyba zaczął trochę chrzanić robotę. Ja musiałem kupić drugi wał po tym jak mi zregenerował pierwszy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|