Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / Wzorowe remonty->Remont SHL M11LUX 1968

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Remont SHL M11LUX 1968 <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
maniekgazela
PostWysłany: Sob 1:32, 25 Sty 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 518
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: MIESBACH

To pyknij fotkę,jak możesz ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daris666
PostWysłany: Śro 0:14, 05 Mar 2014 Temat postu:


Gość




Motocykl wyglądał tak :



Ma wyglądać tak :



Pierwszy krok to zakup prostej ramy z dokumentami, a właściwie z tabliczką znamionową.

Motocykl został rozebrany na części pierwsze. Rama oddana do szlifowania, spawania ( były w niektórych miejscach dość silne skupiska korozji ) i obecnie u lakiernika jest malowana.

Karoseria również oddana do piaskowania i malowania.

Ja zabrałem się za silnik. Po rozebraniu ustaliłem co jest do wymiany, co się jeszcze nadaje.
Kartery oddałem do kuleczkowania + klapy do częściowego polerowania. Nowe uszczelniacze, łożyska wałek zdawczy( poprzedni był zespawany z nakrętką ) i jakaś drobnica. Wał był regenerowany przez poprzedniego właściciela i jest ok.
Największym problemem jest cylinder, tłok.

Silnik już częściowo złożyłem.





Czeka ma cylinder oraz zregenerowany zapłon.


Następnie koła. Wyczyszczone obręcze i polerowane dekle hamulcowe, wystarczy.





Przednie zawieszenie. Amortyzatory zregenerowane, chromy poprawione. Największym problemem są detale : dostać dobry licznik i zasuwę kluczyka to nie lada problem.






Zakupiłem nowy cylinder, zrobiłem szlif pod oryginalny tłok z PRL. Wszystko spasowane. Po drodze trzeba było zamówić inny kolektor ssący, mój był uszkodzony.



Silnik już nabrał odpowiednich kształtów.

Na allegro zakupiłem zregenerowany, oryginalny kranik. Taka perełka Wesoly




Rama wróciła od lakiernika, jest ok. Założyłem nowe łożyska główki ramy i powoli zabieram się
za skręcanie.

Obecnie kolejny problem, czym przynitować tabliczkę znamionową ?





Kilka zdobyczy na allegro :

oryginalne nowe podnóżki





oraz nowa stopka boczna z epoki ( pojedzie zresztą drobnicy do malowania )



Otrzymałem też w piątek elementy, które dałem do chromowania :





Powoli zabieram się za siedzenie. Wymaga sporo pracy …







Kilka fotek z lakierni i wyniki jego pracy :










Dojechały pomalowane elementy. Jest bardzo dobrze. Szparunki takie jakie chciałem. Moto postawiłem na koła.










Dojechało trochę chromu. Obsadziłem i uzbroiłem kierownicę. Silnik i bak też już na swoim miejscu.









Udało się założyć osłonę łańcucha ( trudna operacja Wesoly ) oraz filtr powietrza .
Moto już zostało wprowadzone do garażu Wesoly







Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez daris666 dnia Śro 0:19, 05 Mar 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
dudek83
PostWysłany: Śro 18:59, 05 Mar 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Od czego ta stopka boczna?
Szkoda, że płaskownika nie przyspawałeś od środka ramy, ale tak to elka fajnie się prezentuje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daris666
PostWysłany: Śro 19:23, 05 Mar 2014 Temat postu:


Gość




Od shl 175 m11 , a ten uchwyt jest również oryginalny i w oryginalnym miejscu. Więc nie widzę sensu spawania go w innym miejscu.
Powrót do góry
gabste91
PostWysłany: Śro 19:46, 05 Mar 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 812
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Kawał dobrej roboty ale az tyle szpachli Smutny stopka ogolnie w wiekszosci była montowana w m17 troszku spawy za łądnie nie wyszły ale efekt i tak jest git Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daris666
PostWysłany: Śro 19:55, 05 Mar 2014 Temat postu:


Gość




Co mam się kryć, tyle trzeba było żeby wyprostować Wesoly Zobaczę co dokładnie pisze na kartce dołączonej do stopki - czy samo shl czy jest podany model.
Powrót do góry
Gazela
PostWysłany: Śro 21:29, 05 Mar 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Ekstra
Malowanie baku bajeranckie.
Podoba mi się.
Na fotce z babeczką przedni błotnik ma chromowany pałąk z przodu.
Zrobisz go też?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daris666
PostWysłany: Śro 21:34, 05 Mar 2014 Temat postu:


Gość




Nie mam trochę bardziej szczegółowego zdjęcia ... Laska też będzie inna Wesoly

Ostatnio zmieniony przez daris666 dnia Śro 21:39, 05 Mar 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
miernik13
PostWysłany: Czw 22:20, 06 Mar 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 489
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrzeszów

Dobra robota,gdzie chromowałeś elementy ?,bo wyszły bardzo ładnie Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maniekgazela
PostWysłany: Pią 0:20, 07 Mar 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 518
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: MIESBACH

Pokarzesz to zdjęcie chromu na felgach? bo myślę o kupnie takich samych,i wydaje mi się że zbiorniki z tym malowaniem tzn (raczej jestem pewny) miały logo malowane nie tłoczone

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pipi
PostWysłany: Pią 0:45, 07 Mar 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mińsk Mazowiecki

Logo było zdecydowanie malowane i do tego na zbiorniku starego typu...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maniekgazela
PostWysłany: Pią 1:08, 07 Mar 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 518
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: MIESBACH

Daris666 usunąłeś swoje posty?? wydaje mi się że pisałeś że nie pokarzesz tabliczki od luxa bo rama pojechała do lakiernika,z tego co widzę to już wróciła pokarzesz tą tabliczkę czy nie Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daris666
PostWysłany: Pią 2:04, 07 Mar 2014 Temat postu:


Gość




Logo tak jak na załączonym zdjęciu powinno być bez wytłoczenia, jest takie jakie jest. Zdjęcie felg wrzucę niebawem, ale z góry mówię że powłoka jest średnia ...

Usunąłem jednego posta, który nic nie wnosił do tematu. Tabliczka wysłana do gościa który wykona na wzór oryginalnej drugą. Wróci zrobię foto.

Testowałem kilka firm oferujących chromowanie : najlepsza to

Michał Affetl
Ziemska 20/1
85-151 Bydgoszcz
730 005 426
Powrót do góry
maniekgazela
PostWysłany: Pią 12:31, 07 Mar 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 518
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: MIESBACH

Ok to poczekam znowu Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daris666
PostWysłany: Czw 9:42, 13 Lis 2014 Temat postu:


Gość


















Koniec zabawy z shl. Teraz Junak Wesoly
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny Strona 2 z 4

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / Wzorowe remonty->Remont SHL M11LUX 1968
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group