Autor |
Wiadomość
|
Hokunin
|
Wysłany: Pon 15:13, 28 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Moderator

Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 802
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mielec
|
Aj,nie dobrze....Ja bym pomalował od początku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Gazela
|
Wysłany: Sob 6:14, 27 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Właśnie zdobyłem nową ramkę (nówka z PRL)reflektora do gazeli.
Zakupiłem reflektor i osadziłem wczoraj w ramce.
Dziś kupię wtyczkę do żarówek i zamontuję H4 12V 35/35.
JCB pisał w usprawnieniach że to poprawia światło.
Pisał też że coś nie pasuje szkło. ale u mnie jest wszystko ok.
Wieczorkiem jak zagra to wstawię fotki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
JCB
|
Wysłany: Sob 8:31, 27 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum

Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Centralna
|
Nie pisałem, że szkło nie pasuje. Oryginalne szkło było nieco wyższe tzn. częsci sferyczna szkła była dalej od odbłyśnika. Różnica jest rzędu kilku mm. Licząc od przodu motocykla - wesem od ciągnika będzie nieco głębiej osadzony - aluminiowa ramka się kończy , jest kilka mm przerwy i dopiero krawędź szkła. Przy oryginalnym szkle takiej szczeliny nie ma.
Ale różnica jest kosmetyczna w zamian za lepszą widoczność chyba można taki detal zaakceptować :-)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gazela
|
Wysłany: Sob 9:32, 27 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
No to ok.
JCB a jak to wygląda ze świeceniem?
Bo wzór na szkle jest inny.
Ja nie dostałem WESEMA tylko jakieś inne.
Fabrycznie między szkłem a aluminiową ramką jest czarna uszczelka, ale ja jej nie mam i pewnie nie do dostania jest.
Szczegół, którego nie widać.
Ale lusterko mam teraz zajebiste!
Wieczorem wypróbuję.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gazela dnia Sob 9:33, 27 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gazela
|
Wysłany: Sob 21:42, 27 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Tak to wyglądało przed zamontowaniem
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Ładnie zmontowane
[link widoczny dla zalogowanych]
Po zamontowaniu zczaiłem o co chodzi z tą szczeliną między ramką aluminiową a szkłem.
Nowe szkło mniej wystaje po za ramkę i po zamontowaniu jest 8mm szparki.
Na tym zdjęciu po przeróbce
[link widoczny dla zalogowanych]
Stare szkło więcej wysunięte było do przodu.
Zdemontowałem wszystko jeszcze raz, odciąłem dolne bolce w ramce i nowe po nagwintowaniu ramki przesunąłem do tyłu.
Górną blaszkę mocowania wyprostowałem i w innym miejscu przegiąłem tak by ramka poszła do przodu.
A tutaj widać tę szczelinę między szkłem a ramką
[link widoczny dla zalogowanych]
No i dla porównania
Światło ze starą żarówką
[link widoczny dla zalogowanych]
H4
[link widoczny dla zalogowanych]
Zdjęcia może nie tak bardzo pokazują różnicę ale w rzeczywistości H4 jest dużo jaśniejsza, no i lustro też jest fajniejsze bo nowe.
W starej żarówce na krótkich świeciło górne ogniwo a na długich dolne.
Przynajmniej tak mi się wydawało.
A w H4 na krótkich górne a na długich oba świecą.
Nie wiem czy to dobrze jest.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gazela dnia Sob 21:48, 27 Wrz 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Marco
|
Wysłany: Sob 21:57, 27 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
No pięknie, w końcu będę widział Cię w lusterku. W mojej przydało by się takie światło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gazela
|
Wysłany: Sob 22:01, 27 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Będziesz miał bo żarówki halogenowe już jadą no i nowe cewki więcej prądu dadzą.
Z Pawlastym zamontujemy
On też już jedzie w myślach
A w lusterku to ja Ciebie szukam bo nie możesz mnie wyprzedzić
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gazela dnia Sob 22:04, 27 Wrz 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Marco
|
Wysłany: Sob 22:11, 27 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
To jest kolejna pozytywna wiadomość. Kupię jeszcze nowy odbłyśnik i będę mógł po zmroku się przemieszczać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gazela
|
Wysłany: Sob 22:21, 27 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Lustro Marek masz dobre, poprawa będzie ewidentna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Marco
|
Wysłany: Sob 22:59, 27 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Z pewnością będzie lepiej, ale stan mojego odbłyśnika pozostawia wiele do życzenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
JCB
|
Wysłany: Śro 8:41, 01 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum

Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Centralna
|
Paweł Gazela : Skoro w H4 na długich świecą Ci się oba żarniki to znaczy , że źle podłączyłeś kostkę żarówki. Na mijania musi się świecić tylko żarnik z przesłoną (ten z przodu żarówki) a na długich tylko żarnik umieszczony z tyłu żarówki. W zwykłej żarówce jest dokładnie tak samo. Przesłonka żarnika nadaje właściwy kształt strumieniowi światła. Na wszelki wypadek dodam , że przy prawidłowym montażu odbłyśnika i żarówki przesłonka jest od dołu żarnika. Jak na rysunku poniżej - z lewej jest światło drogowe z prawej mijania
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JCB dnia Śro 8:46, 01 Paź 2014, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gazela
|
Wysłany: Śro 9:25, 01 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
No to ja też tak obczaiłem.
Ale który z trzech zacisków w żarówce jest masą?
Pomierzyłem miernikiem i nic mi się nie zgadza.
Wszędzie jest przejście.
Na krótkich pali się dobry żarnik, tylko na długich oba się palą.
Fajny ten rysunek znalazłeś!
A już mam
[link widoczny dla zalogowanych]
Ja masę dałem na środku!!
Oczywiście że źle podłączyłem.
Dziś poprawię
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gazela dnia Śro 9:36, 01 Paź 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
JCB
|
Wysłany: Śro 12:07, 01 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum

Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Centralna
|
Jak sam zauważyłeś sprawdzanie żarówki miernikiem nie ma sensu - lepiej wziąć dwa kabelki, akumulator i raz dwa wyłapiesz co się świeci przy jakim podłączeniu :-)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mruty
|
Wysłany: Śro 12:37, 01 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
Jak miałeś żarówkę podłączoną to wszędzie pokaże Ci "przejście". W H4 prostopadły styk jest masą chyba.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gazela
|
Wysłany: Śro 14:15, 01 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Dzięki spoko dziś opanuję.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|