Autor |
Wiadomość
|
miernik13
|
Wysłany: Nie 13:37, 09 Wrz 2012 Temat postu: Remont Shl M11 175 luki9403 |
|
|
Elita forum
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 489
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ostrzeszów
|
witam,
Od nie dawna stałem się posiadaczem,ślicznej SHL m11 z 1963r,którą kupiłem od kuzyna,postanowił ją sprzedać więc ją od niego kupiłem i od razu wziąłem się za jej renowację ,od podstaw.Numery ramy i silnika zgodne ze sobą z czego bardzo się ciesze,brakuje parę drobiazgów.Oto kilka fotek które udało mi się zrobić przed remontem.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Na zdjęciu brakuje silnika, kół,bocznych osłon ,ale oczywiście wszystko dostałem z Elką.
Renowację zaczynam od rozebrania elki w drobny mak,postanowiłem wszystko wyczyścić sam,szczotką drucianą na szlifierce i wiertarce,oraz trochę po piaskować sprężarką.Na pracowałem się strasznie,przy tym czyszczeniu,spędzając mnóstwo czasu w garażu,ale dla takiego motocykla naprawdę warto.
Oto fotki wstępnie wyczyszczonych elementów,potem zmatuję to papierem P150,żeby podkład dobrze trzymał.Usunę przy okazji resztę starej farby i podkładu,wyszlifowałem wszystko do gołej blachy
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Ramę,tylni wahacz,przednie zawieszenie,puszkę narzędziową,puszkę filtra
,podstawę akumulatora,stopki,oraz koła ,to wszystko oddałem do malowania proszkowego w Ostrowie Wielkopolskim w zakładzie "WEGA".
Zakład naprawdę warty polecenia chłopaki znają się na rzeczy,gdy przywiozłem elementy od malowania byłem bardzo zadowolony z efektów.
A tutaj elementy przed malowaniem:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
I PO MALOWANIU Z KTÓREGO JESTEM ZADOWOLONY:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
REMONT SILNIKA:
Remont zacząłem od rozebrania silnika w mak,więc cylinder dałem do szlifu,załapie na III,kupiłem od razu nowy tłok z pierścionkami,wał dałem do regeneracji za którą zapłaciłem 300zł,wydaje mi się ,że nieźle mnie wykasował,jak czytałem inni dawali 180 do 200zł ,ale nie narzekam wał jest super zregenerowany.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Cylinder po szlifie zabezpieczyłem bardzo starannie w środku,wypiaskowałem go z głowicą i pomalowałem na czarno żaroodporną farbą,oto fotka mojej pracy:
[link widoczny dla zalogowanych]
Kosz sprzęgłowy,wymieniłem w nim zębatkę na nową,nowy łańcuszek,tarczki były w porządku:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Wszystkie łożyska wymieniłem na C3 i osadziłem na klej do złączy współosiowych ,LOCTITE 638,bo miały delikatny luz w karterze.
Kilka fotek silnika :
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Silnik zostanie wypolerowany na lustro wraz z innymi elementami,skrzynia biegów była w superowym stanie.
Oto przedmioty które kupiłem:
kopniak który oddam do chromu,
tylną lampę:
[link widoczny dla zalogowanych]
bagażnik:
[link widoczny dla zalogowanych]
Boczne gumy na bak:
[link widoczny dla zalogowanych]
zamki:
[link widoczny dla zalogowanych]
Taśmę liniową do szparunków:
[link widoczny dla zalogowanych]
lakiery oraz akcesoria lakiernicze z firmy T4W:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
nową instalację elektryczną:
[link widoczny dla zalogowanych]
linki:
[link widoczny dla zalogowanych]
lusterko:
[link widoczny dla zalogowanych]
Lista rzeczy które muszę jeszcze dokupić:
gumę na kopniak,
cyberblat do licznika,
śrubę łączącą osłony boczne,
gumy do osłon amortyzujące drgania,
uszczelniacze do amorów,
Na zapas kupiłem dwa koła 19 wraz z oponami,cały silnik.
A to chromy które wysłałem na początku lipca:
[link widoczny dla zalogowanych]
Pod koniec września powinny być,za to co na fotce zapłacę 1000zł,chromy wysłałem do firmy MOTOCHROM w Poznaniu.
A to rzeczy do ocynku:
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeszcze nie wiem, gdzie je oddać,polecicie jakąś firmę?
A teraz najprzyjemniejsze lakierowanie,na początku wszystko odtłuściłem zmywaczem silikonowym,potem położyłem podkład reaktywny ,następnie mokro na mokro podkład akrylowy,gdy wszystko uschło to położyłem szpachlę,jeszcze szpachlę natryskową i znów podkład już pod bazę: oto fotki
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
A teraz czas na bazę:
odtłuściłem podkład,wysprzątałem najpierw garaż ,zmoczyłem podłogę,gdy baza przyschła przetarłem ściereczką antystatyczną i klar.Gdy wszystko wyschło za tydzień zmatowiłem elementy pod szparunki,odtłuściłem wstępnie elementy wykleiłem miejsca pod szaprunki znów odtłuściłem już na gotowo, zasłoniłem resztę gazetą i taśmą ,pomalowałem szparunki ,odkleiłem gazetę taśmę i znów klar.
Oto efekty pracy:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Nie wiem co zrobić z wydechem,niby wystarczy wypolerować ale jest lekki nalot rdzy do góry na wydechu,gdy wypoleruję to tak za jakiś czas wyjdzie ruda,nie wiecie jak to zabezpieczyć:
oto mój wydech:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Rojek
|
Wysłany: Nie 15:05, 09 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 1140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RLU
|
Dużo syfu Ci wpadło jak kładłeś klar?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miernik13
|
Wysłany: Nie 19:25, 09 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 489
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ostrzeszów
|
Nie to jest kurz bo elementy stały w garażu,jak były suche.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marco
|
Wysłany: Nie 21:15, 09 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Czy mnie oczy mylą ,czy ty masz całe koła w proszku !!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rojek
|
Wysłany: Nie 22:08, 09 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 1140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RLU
|
Chodziło mi o ten syf pod klarem, który niekoniecznie na zdjęciach widac . Z ciekawości pytam. Te koła mogłeś rozszprychowac, obręcze pomalowac, a bębny wypolerowac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miernik13
|
Wysłany: Pon 15:42, 10 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 489
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ostrzeszów
|
wiem,z tymi kołami dałem ciała,ale na razie tak zostawię mam drugie w zapasie to zrobię na oryginał,teraz żałuje ale już za późno.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marco
|
Wysłany: Pon 19:03, 10 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
No dałeś ciała po całej linii ale każdemu może się zdarzyć Myślę żeby uratować teraz te koła należałoby je wypiaskować lub wyszkiełkować i zrobić jak powinno być.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miernik13
|
Wysłany: Pon 20:27, 10 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 489
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ostrzeszów
|
W sumie można by ale szkoda kasy wydanej na proszek, raczej zrobię te zapasowe na oryginał ,a te na razie zostawię.Wiem że popełniłem parę błędów ale dopiero robię to wszystko pierwszy raz,więc pomyłki są .Te koła to nauczka na całe życie,ale najważniejsze to zaangażowanie do pracy,uwielbiam to robić,wszystkie wolne dni,weekendy spędziłem w garażu aby dopieścić tą elkę .Bardzo się cieszę ,że podpowiadacie mi co zrobiłem źle,
piszcie jeszcze co sądzicie o efektach mojej pracy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marco
|
Wysłany: Pon 21:12, 10 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Remontuj i ciesz się z efektów swojej ciężkiej pracy. A na przyszłość -czytaj forum i pytaj jak czegoś nie jesteś pewien
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rojek
|
Wysłany: Pon 21:32, 10 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 1140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RLU
|
Fajnie, że spokojnie krytykę przyjmujesz Jak dla mnie za grube szparunki zrobiłeś, i za regenerację wału przepłaciłeś Ale ogólnie jest ok
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marco
|
Wysłany: Pon 21:35, 10 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wołti napisał: |
Fajnie, że spokojnie krytykę przyjmujesz |
Będzie na kim pojeździć ( Żart taki )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rojek
|
Wysłany: Pon 21:58, 10 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 1140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RLU
|
Wołti napisał: |
Fajnie, że spokojnie krytykę przyjmujesz |
Zapomniałem dodać, że nie wszyscy to potrafią hehe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miernik13
|
Wysłany: Pon 22:29, 10 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 489
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ostrzeszów
|
dzięki za pocieszenie, szparunki zrobiłem 6 mm,za wał to na pewno przepłaciłem jak porównywałem z innymi,ale cóż na błędach człowiek się uczy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
scorpi
|
Wysłany: Pon 23:08, 10 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Gość
|
zapewne wał zrobiony na chinskim korbowodzie za 70 pln?
|
|
Powrót do góry |
|
|
miernik13
|
Wysłany: Wto 7:18, 11 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 489
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ostrzeszów
|
nie korbowód został oryginalny,bo nie miał rozbitego gniazda,łożysko w wale niby oryginalne z PRL,ale tak tylko mówił facet który regenerował wał,a tulejka jest z brązu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|