Autor |
Wiadomość
|
bylin
|
Wysłany: Sob 7:55, 07 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
doles11 napisał: |
Troszkę mi się zeszło aby wymienić olej bez zapowietrzenia ich ale po 10 próbie znalazłem na to sposób. |
Podzielisz się nim ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
doles11
|
Wysłany: Sob 19:49, 07 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Gru 2014
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Olej do amortyzatorów wlewamy następująco:
1. wkładamy tłoczysko z tłokiem do rury amortyzatora i wsuwamy na sam dół.
2. wkładamy elementy opisane w pkt. 1 do zbiornika przedniego (zbiornika kompletnego) na sam dół.
3. strzykawką z nałożonym ok. 5 cm wężykiem wstrzykujemy olej po trochu pomiędzy rurę amortyzatora a zbiornik przedni (zbiornik kompletny) oraz do samej rury amortyzatora.
Przy nalewaniu oleju wszystkie elementy muszą być wsunięte jak najgłębiej aby wszedł nam cały olej. Strzykawką łatwo jest odmierzyć ilość oleju. Wężyk nasunięty na jej koniec daje możliwość łatwego i precyzyjnego wlania oleju przy delikatnie uniesionej nakrętce amortyzatora. Wg Pancewicza wlałem do każdego po 43 cm3 oleju. Nazwy części użyte powyżej w opisie pochodzą z książki "Motocykl 175 SHL M17 katalog tekstowy części zamiennych"
POWODZENIA!
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzysiekM11
|
Wysłany: Sob 20:27, 07 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 519
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: podlasie
|
Mam takie trochę głupie pytanie - po wymianie oleju w lagach w Japończyku zostało mi właśnie około pół litra Motul Fork Oil 10 W40 - czy on się nadaje do amortyzatorów SHL? Nie będą za twarde ? Ten olej jest w klasie tłumienia jako MEDIUM - np w motocyklu ważącym 260 kg przód jest dosyć sztywny na tym oleju ale to raczej chyba zależy od samej konstrukcji zawieszenia a niżeli od oleju wlanego ?? Nie chciałbym wlewać Motula, skręcać wszystkiego do kupy i okaże się, ze np amortyzatory są "sztywne" - ktoś może z Was przerabiał temat Motula Fork Oil 10W40 w amortyzatorach SHL ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mmmmarek
|
Wysłany: Śro 1:35, 11 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 30 Gru 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pszczyna
|
Jeśli można wiedzieć skąd wziąłeś komplet uszczelniaczy to amortyzatorów bo właśnie remontuje Gazele i mam z tym problem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
doles11
|
Wysłany: Wto 12:59, 31 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Gru 2014
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Udało mi się złożyć przednie koło
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Krzychu
|
Wysłany: Wto 19:44, 31 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bieruń
|
Wygląda świetnie .
Jaki jest kod koloru RAL tych felg?
Reszta szarych elementów będzie w tym samym odcieniu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
doles11
|
Wysłany: Wto 20:00, 31 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Gru 2014
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Oczywiście reszta motocykla będzie w tym samym kolorze. Kolor dobierał mi kolega w lakierni proszkowej. Jest to lakier proszkowy do regałów w niemieckich hipermarketach które w Polsce są produkowane i malowane. Jest to lakier podobno z górnej półki ale nie posiada oznaczenia z palety RAL.
Zdjęcia są słabe w rzeczywistości wygląda to o wiele lepiej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
towot
|
Wysłany: Wto 20:10, 31 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
A wypowiesz się na temat uszczelniaczy amortyzatorów?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
doles11
|
Wysłany: Wto 20:25, 31 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Gru 2014
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeszcze jeden typ uszczelki pod nakrętka amortyzatora kupowałem na miarę w sklepie z częściami do ciągników i maszyn rolniczych.
Odboje gumowe kupowałem na skuter-dębica.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez doles11 dnia Wto 20:30, 31 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Krzychu
|
Wysłany: Wto 20:31, 31 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bieruń
|
Pewnie chodzi o simmering 10x26x7
Oryginalny ma wysokość 10mm, ale nigdzie takiego nie widziałem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
towot
|
Wysłany: Wto 21:31, 31 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Śro 7:42, 01 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
A gdzie ładujecie ten simmering? W nakrętkę górną amortyzatora zamiast filcu? Regeneruje amortyzatory od M11, a gazelkowych niestety nie miałem w rękach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Krzychu
|
Wysłany: Śro 16:06, 01 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bieruń
|
To zależy od rozwiązania fabrycznego.
W Pancewiczu wyróżnione są 2 warianty:
[link widoczny dla zalogowanych]
34 - prowadnica tłoczyska, 35 - uszczelka tłoczyska, 36 - uszczelka nakrętki amortyzatora, 37 - podkładka stalowa,
38 - uszczelka zgarniająca, 39 - nakrętka amortyzatora, 40 - prowadnica tłoczyska, 41 - uszczelka amortyzatora, 42 - nakrętka amortyzatora
W M11, przynajmniej w Pancewiczu, takich simmeringów nie ma.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Śro 22:28, 01 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Wstaw ten na 7 mm i dodaj gumową podkładkę na niego 3mm.
Ja tak zrobiłem.
Wytnij z gumy 3mm pierścień i odwierć w środku.
Albo z jakiegoś plastiku zrób.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gazela dnia Śro 22:29, 01 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Śro 22:50, 01 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Dzięki Krzychu za wyjaśnienie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|